Page 103 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 103
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 51
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı MATEMATİK 10
3. ÜNİTE : GEOMETRİ > Dörtgenler ve Çokgenler > Dörtgenler ve Özellikleri
Kavram : Çevre
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı ÇEVRE HESAPLAMA 20 dk.
Çalışmanın Amacı Çevre kavramını açıklayabilme.
1. Yönerge: Aşağıdaki metni okuyarak soruları yanıtlayınız.
Mert Simay
Görsel 1
Matematik dersinde geometrik şekillerin çevre uzunluklarının hesaplanması konusunu işleyen Yasemin
Öğretmen, öğrencilerden sınıftaki tahtanın çevre uzunluğunu herhangi bir nesneyi ölçüm birimi olarak
kullanıp hesaplamalarını istemiştir. Yasemin Öğretmen ölçümün yapılabilmesi için uyulması gereken
kuralları aşağıdaki gibi belirlemiştir:
• Ölçüm birimi olarak uzunluk niteliği olan bir nesnenin belirlenmesi,
• Ölçüm birimi olarak kullanılacak nesne ile tahtanın kenarının başlangıç noktalarının hizalanması,
• Nesnenin tahtanın kenarı üzerinde o kenarı tamamen kaplayana kadar yinelemeye tabi tutulması,
• Ölçüm birimi olarak kullanılacak nesnenin ardı ardına yinelenmeleri arasında hiç boşluk kalmaması ve
• Başlangıç noktasına varıldığında ölçümün sona ermesi.
Görsel 1’deki tahtanın çevre uzunluğunu hesaplamak için Mert kalemini, Simay ise kitabını kullanmaya
karar vermiştir. Kuralları uygulayarak yaptıkları ölçümün sonucu aşağıdaki tabloda verilmiştir:
Mert Simay
50 birim kalem 30 birim kitap
1. Görsel 1’de verilen tahtanın çevre uzunluğunun Mert’in ölçme birimi olarak seçtiği kalemin uzunlu-
ğunun kaç katı olduğunu yazınız.
101