Page 104 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 104
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
51 MATEMATİK 10 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
2. Görsel 1’de verilen tahtanın çevre uzunluğu, Simay’ın ölçme birimi olarak seçtiği kitabın uzunluğu-
nun kaç katıdır?
3. Görsel 1’de verilen tahtanın çevre uzunluğunu hesaplamak için Mert ve Simay’ın farklı birimler kul-
lanarak yaptığı ölçümlerin sonuçlarını karşılaştırarak yorumlayınız.
Tahtanın çevre uzunluğunun ölçümü yapılırken başlangıç ve bitiş noktaları seçilerek bu noktalar arasın-
daki mesafe hesaplanmıştır. Bu miktarın ölçüsü tahtanın çevre uzunluğunu verir. Bir başka ifadeyle, ölçü
birimi olarak kullanılan nesnenin yinelenme sayısı tahtanın çevre uzunluğunu vermektedir. Bu bilgiler-
den hareketle "çevre" kavramının tanımını yapınız.
Çevre:
2. Yönerge: Görsel 2’de verilen geometrik şekillerin kenar uzunlukları farklı birimlerde verilmiştir. Çevre
uzunluklarını, verilen birimler cinsinden altlarında bırakılan boşluklara yazınız.
\
] ]
]
] 1 cm \ ] ] ] ] 1 birim
]
]
]
]
[
[
] ]
] ]
]
]
Z ] ] ] ] ] [ ] ] ] ] ] \ Z ] Z ] ] ] ] ] [ ] ] ] ] ] Z ] \
1 cm 1 birim
Çevre 1= ............. Çevre 2 = .............
Z ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ]
Z ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ]
10 dm
10 dm[ ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ]
[ ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ]
\ \ \ ) 1 mm
Z ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] [ ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] )
10 dm 1 mm
Çevre 3= ............. Çevre 4= .............
Görsel 2
102
Hazırlayan: Yasemin YARDIM