Page 116 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 116

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
          58     MATEMATİK 10                                           Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
                 Kavram Öğretimi
         3. ÜNİTE     : GEOMETRİ > Dörtgenler ve Çokgenler > Özel Dörtgenler
         Kavram       : Dikdörtgen
         Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
         Alan Becerileri  : İlişkilendirme Becerisi

          Çalışmanın Adı                           DİKDÖRTGEN                                    20 dk.
          Çalışmanın Amacı  Dikdörtgen kavramını açıklayabilme.
          Gerekli Malzemeler: Kalem, kâğıt
          1. Yönerge:  Aşağıdaki görselleri inceleyiniz ve metni okuyarak soruları cevaplayınız.

















                                                  Görsel 1
          Günlük  hayatınızda  dikdörtgen  şekli  ile  pek  çok  yerde
          karşılaşırsınız. Okulunuzdaki yazı tahtası, yazı tahtasının
          hemen üzerinde asılı duran bayrak ve Atatürk resmi, evi-   1
          nizdeki dolaplar, pencereler ve kapı gibi birçok nesne dik-                        4
          dörtgen şeklindedir.                                                   3

          1.  Görsel 2’de birimkareli kâğıt üzerinde verilen şekillerin
             kenar  uzunluklarını  birimkareler  cinsinden  belirleyiniz   2
             ve açı ölçülerini açıölçer kullanarak hesaplayınız. Sonra
             köşegenlerini çizerek köşegenlerin uzunluklarını yakla-
             şık olarak bulunuz. Bulduğunuz ölçüleri Tablo 1’de uy-           Görsel 2
             gun yerlere yazınız.
              Tablo 1
                                     1 No.lu Şekil    2 No.lu Şekil   3 No.lu Şekil    4 No.lu Şekil
              Kısa Kenar Uzunluğu
              Uzun Kenar Uzunluğu
              Köşegen Uzunlukları
              İç Açılarının Ölçüleri

          2.  Tablo 1’de elde ettiğiniz sonuçları Tablo 2’de verilen ifadelerle karşılaştırınız. Sizin elde ettiğiniz
             sonuçlar ile Tablo 2’de verilen ifadeler arasında uygunluk gösteren şekil varsa Tablo 2’deki boşluğa
             şeklin numarasını yazınız.

              Tablo 2
                                    İfadeler                        Şeklin Numarası
              Tüm açıları 90° dir.

              Karşılıklı kenar uzunlukları birbirine eşittir.
              Köşegenleri eşit uzunluktadır ve birbirini ortalar.

          Bir geometrik şekil Tablo 2’de yer alan ifadelerin hepsini sağlıyorsa o geometrik şekil dikdörtgendir. Ve-
          rilen bilgilerden hareketle "dikdörtgen" kavramının tanımını yapınız.

          114
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121