Page 116 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 116
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
58 MATEMATİK 10 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
3. ÜNİTE : GEOMETRİ > Dörtgenler ve Çokgenler > Özel Dörtgenler
Kavram : Dikdörtgen
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı DİKDÖRTGEN 20 dk.
Çalışmanın Amacı Dikdörtgen kavramını açıklayabilme.
Gerekli Malzemeler: Kalem, kâğıt
1. Yönerge: Aşağıdaki görselleri inceleyiniz ve metni okuyarak soruları cevaplayınız.
Görsel 1
Günlük hayatınızda dikdörtgen şekli ile pek çok yerde
karşılaşırsınız. Okulunuzdaki yazı tahtası, yazı tahtasının
hemen üzerinde asılı duran bayrak ve Atatürk resmi, evi- 1
nizdeki dolaplar, pencereler ve kapı gibi birçok nesne dik- 4
dörtgen şeklindedir. 3
1. Görsel 2’de birimkareli kâğıt üzerinde verilen şekillerin
kenar uzunluklarını birimkareler cinsinden belirleyiniz 2
ve açı ölçülerini açıölçer kullanarak hesaplayınız. Sonra
köşegenlerini çizerek köşegenlerin uzunluklarını yakla-
şık olarak bulunuz. Bulduğunuz ölçüleri Tablo 1’de uy- Görsel 2
gun yerlere yazınız.
Tablo 1
1 No.lu Şekil 2 No.lu Şekil 3 No.lu Şekil 4 No.lu Şekil
Kısa Kenar Uzunluğu
Uzun Kenar Uzunluğu
Köşegen Uzunlukları
İç Açılarının Ölçüleri
2. Tablo 1’de elde ettiğiniz sonuçları Tablo 2’de verilen ifadelerle karşılaştırınız. Sizin elde ettiğiniz
sonuçlar ile Tablo 2’de verilen ifadeler arasında uygunluk gösteren şekil varsa Tablo 2’deki boşluğa
şeklin numarasını yazınız.
Tablo 2
İfadeler Şeklin Numarası
Tüm açıları 90° dir.
Karşılıklı kenar uzunlukları birbirine eşittir.
Köşegenleri eşit uzunluktadır ve birbirini ortalar.
Bir geometrik şekil Tablo 2’de yer alan ifadelerin hepsini sağlıyorsa o geometrik şekil dikdörtgendir. Ve-
rilen bilgilerden hareketle "dikdörtgen" kavramının tanımını yapınız.
114