Page 54 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 54
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
25 MATEMATİK 10 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
İkinci sorunun cevabına yazdığınız fonksiyonların kurallarını inceleyiniz ve x değişkeninin kuvvetlerinin
çift sayı olduğuna dikkat ediniz. Bu yazdığınız fonksiyonlar birer "çift fonksiyon" belirtmektedir.
Yukarıda verilen bilgilerden hareketle "çift fonksiyon" kavramının tanımını yapınız.
Çift Fonksiyon:
3. Birinci soruya verdiğiniz değerlerden yararlanarak mutlak değerce aynı apsis(x) değerleri için gö-
rüntüsü zıt işaretli olan fonksiyonlara ait grafiklerin hangileri olduğunu yazınız.
Üçüncü sorunun cevabına yazdığınız fonksiyonların kurallarını inceleyiniz ve x değişkeninin kuvvetleri-
nin tek sayı olduğuna dikkat ediniz. Bu yazdığınız fonksiyonlar birer "tek fonksiyon" belirtmektedir.
Yukarıda verilen bilgilerden hareketle "tek fonksiyon" kavramının tanımını yapınız.
Tek Fonksiyon:
Yukarıda verdiğiniz cevapları ve fonksiyonların kurallarını tekrar inceleyiniz. Eğer bir fonksiyonun kura-
lında değişkenlerin kuvvetlerinin hepsi çift ya da hepsi tek değilse bu fonksiyon ne çift fonksiyon ne de
tek fonksiyondur.
2. Yönerge: Aşağıdaki tabloda verilen fonksiyonların karşılarına tek fonksiyon, çift fonksiyon olup olma-
dıklarını yazınız.
Tek Fonksiyon - Çift Fonksiyon –
Fonksiyon
Ne Tek Ne Çift Fonksiyon
3
f(x) = 3x - 4x
4
2
g(x) = 2x - 5x + 3
3
h(x) = x + 6
m(x) = 3
52
Hazırlayan: Süleyman DOĞAN