Page 97 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 97

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                      Kavram Öğretimi 48
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı                  MATEMATİK 10
            3. ÜNİTE     : GEOMETRİ > Dörtgenler ve Çokgenler > Çokgenler
            Kavram       : Köşegen
            Genel Beceriler  : Matematik Okuryazarlığı Becerisi
            Alan Becerileri  : İlişkilendirme Becerisi

             Çalışmanın Adı                              HAVUZ                                      20 dk.
             Çalışmanın Amacı  Köşegen kavramını tanımlayabilme.
            1. Yönerge: Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları yanıtlayınız.





                                                        A





                                        B                              E







                                             C                    D
                                                     Görsel 1

            Yukarıdaki görselde beşgen şeklinde bir havuz verilmiştir. Havuzun A, B, C, D ve E köşelerinde bulunan
            yüzücüler, bulundukları noktaya komşu olan köşeler dışında bir köşe seçerek en kısa yoldan bu köşeye
            yüzmektedirler.




            1.  Aşağıda verilen beşgen üzerinde A, B, C, D ve E noktalarında bulunan yüzücülerin izleyebileceği
                doğrusal yolları örnekteki gibi çizerek gösteriniz.

                                                    A




                                        B                        E






                                             C               D

            2.  Havuzun şekli dörtgen ya da altıgen olsaydı aynı koşullar altında çokgenlerin köşelerinde bulunan
                yüzücülerin hangi doğrusal yolları izleyebileceğini çizerek gösteriniz.

















                                                                                                    95
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102