Page 92 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 92
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
45 MATEMATİK 10 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
3. ÜNİTE : GEOMETRİ > Dörtgenler ve Çokgenler > Çokgenler
Kavram : Düzgün Çokgen
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı DÜZGÜN ÇOKGEN 20 dk.
Çalışmanın Amacı Düzgün çokgen kavramını tanımlayabilme.
1. Yönerge: Aşağıda verilen bilgilere göre soruları yanıtlayınız.
Bir matematik öğretmeni çokgenler konusunu anlattıktan sonra önce tahtaya görselde belirtilen çokgen-
leri çizmiştir. Bazı çokgenleri turuncu tebeşir kullanarak işaretlemiştir. Daha sonra tahtaya mor tebeşir ile
bir çember çizerek ve çember üzerinde işaretlediği eşit uzaklıktaki noktaları ardışık olarak birleştirerek
köşeleri çember üzerinde olan çokgenin bir kısmını çizmiştir.
1. Öğretmenin tahtada turuncu tebeşir kullanarak işaretlediği çokgenlerin ortak özellikleri nelerdir?
2. Turuncu tebeşir ile işaretlenen üçgen, bir eşkenar üçgen (düzgün üçgen); dörtgen, bir kare (düz-
gün dörtgen): beşgen ise düzgün beşgendir ve bunların her biri düzgün çokgendir. Köşeleri, mor
tebeşir ile çizilen ve çember üzerinde olan çokgen ise bir düzgün çokgenin en genel hâlidir. Bu
bilgilere göre “düzgün çokgen” kavramının tanımını yapınız.
Düzgün Çokgen:
2. Yönerge: Tabloda verilen ifadelerden doğru olanların karşısına “D”, yanlış olanların karşısına “Y”
yazınız.
İfadeler D/Y
Bir düzgün çokgende ardışık herhangi iki açının ölçüleri toplamı birbirine eşittir.
Dikdörtgen bir düzgün çokgendir.
Bir düzgün çokgenin tüm dış açılarının ölçüleri birbirlerine eşittir.
360
kenarlı bir düzgün çokgenin bir dış açısının ölçüsü dir.
Bir düzgün çokgenin bir iç açısı ile bir dış açısının ölçüleri toplamı 360° dir.
90
Hazırlayan: Dr. Abdurrahman ÜNAL