Page 53 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 53

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                      Kavram Öğretimi 25
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı         TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11
            3. ÜNİTE     : ŞİİR > Cümlenin Ögeleri > Cümlenin Yardımcı Ögeleri
            Kavram       : Nesne
            Genel Beceriler  : Görsel Okuryazarlık Becerisi
            Alan Becerileri  : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi

             Çalışmanın Adı                           NESNEYİ BUL                                   20 dk.
             Çalışmanın Amacı  Cümlede geçen belirtisiz ve belirtili nesneyi tespit edebilme.

            Yönerge: Aşağıdaki bilgi haritasını ve tabloyu inceleyiniz. Bilgi haritası ve tablodan hareketle soruyu
                      cevaplayınız.
                                                 NESNE



                                   İ Z   N E S N E            .      B E L İ R T İ L
                                      .

                                        Yalın hâlde
                                   S  .  olur.      .          Bel rtme hâl    İ

                                   İ  Özney  bulduktan   Yüklem n   ek  (ı,  , u, ü) alır.   N
                                  T                  b ld rd ğ    .           E
                                  R  sonra yükleme     ten etk le-  “Ney , k m ,   S
                                  İ  sorulan “ne”    nen öged r.
                                   L                            nerey ”       N
                                     sorusuna
                                   E                                          E
                                     cevap ver r.               sorularının
                                    B
                                                                cevabı olur.

             Yaşanılanları, nes-    Okul ve öğrencilerimle  Ortalama olarak,     Kadı Mustafa Darir,
             nel olmaya çalışarak   kavuşmamız, I. Dünya  yetişkinler bir yıl    eserlerinde Dede
             birinci kişinin ağzın-  Savaşı'nın araya gir-  içinde 2 ila 5 kez,   Korkut üslubuna
             dan öyküleyici bir     mesiyle dört yıllık bir   çocuklar ise 7 ila 10  benzeyen sevimli bir
             anlatımla yazmaya      kesintiye uğramıştı.    kez soğuk algınlığı-  Türkçe kullanmıştır.
             çalıştım.                                      na yakalanır.
                     (1-N)                  (2-B)                  (3-G)                 (4-E)
             Batı etkisinde gelişen  Atatürk'ün Millet Mek- Uzaktan eğitim,      Mutluluk kaygıdan,
             Türk edebiyatı, Türk   tepleri başöğretmenli-  kökleri günümüz-     sıkıntıdan; mutsuzluk
             kültür ve medeniye-    ğini kabul ettiği günü,   den yaklaşık üç asır  da dirlikten umuttan
             tinde Batı etkisinin   Öğretmenler Günü        öncesine kadar uza- uzak değildir psiko-
             görüldüğü bir dö-      olarak kutluyoruz.      nan disiplinler arası  lojiye kafa yoranların
             nemdir.                                        bir alandır.         çoğuna göre.
                     (5-A)                  (6-S)                  (7-L)                 (8-T)
             Doğayı anlayıp örnek  Türkiye Futbol Fede-     Hayat, bir düzlem    Ünlü şair, bir dostuna
             alan insan, zorluklar- rasyonu, salgın nede-   üzerinde, aynı       hediye ettiği resmin
             la başa çıkmada bir-   niyle maçları uzun bir  ivmeyle yan yana     altına “Ağlarım hatıra
             likte hareket ederek   süre seyircisiz oynattı.  dizilen noktaların   geldikçe gülüştükleri-
             yaşamak zorundadır.                            birleştiği bir doğru   miz!” yazmış.
                                                            şeklinde ilerlemez.
                     (9-İ)                  (10-N)                (11-Y)                (12-E)


            1.  Yukarıdaki tabloda yer alan cümlelerden içinde nesne bulunanların altındaki harfler sıralandığında
                oluşan şifreyi belirleyiniz.

                ŞİFRE:

                                                                                                    51
            Hazırlayan: Veysel BALCI
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58