Page 50 - Felsefe 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 50
Kavram Öğretimi 28
FELSEFE 11
3. ÜNİTE : MS 2. 15. YÜZYIL - 17. YÜZYIL FELSEFESİ> 3.2. 15. Yüzyıl - 17. Yüzyıl Felsefesinin Ayırıcı Nitelikleri> 15. Yüzyıl -
17. Yüzyıl Felsefesinde Öne Çıkan Görüşler
Kavram : Bilim
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Felsefi Kavram ve Bilgi Edinimi Becerisi, Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı BİLİMİ BİLMEK 30 dk.
Çalışmanın Amacı “Bilim” kavramını çözümleyebilme.
1. Yönerge: Aşağıdaki bilim tanımlarını okuyunuz ve soruyu cevaplayınız.
Her türlü düzenden yoksun duyu verileri (algılar) ile mantıksal olarak düzenli düşünme arasında uygun-
luk sağlama çabasıdır. [A. Einstein (Aynşıtayn)]
(Cemal Yıldırım'ın Bilim Felsefesi kitabından alınmıştır.)
Gözlem ve gözleme dayalı uslama (akıl yürütme) yoluyla önce dünyaya ilişkin olguları, sonra bu olguları
birbirine bağlayan yasaları bulma çabasıdır. [B. Russell (Rasıl)]
(Cemal Yıldırım'ın Bilim Felsefesi kitabından alınmıştır.)
İçinde yaşadığımız dünya ve evrendeki olayları açıklama ve önceden kestirme (tahmin etme) gibi amaçlar
taşıyan, gözlem ve deneye dayalı yöntem kullanan, eleştiriyi kurumsal olarak içselleştirmiş kuramsal ve
pratik faaliyetlerin ve bunların soncunda ortaya çıkan ürünlerin tümüdür.
(Ahmet Cevizci'nin Felsefe Ansiklopedisi kitabından düzenlenmiştir.)
Dış dünyaya, nesnel gerçekliğe ve bu gerçeklikte yer alan olgulara ilişkin tarafsız gözlem ve sistematik
deneye dayalı zihinsel etkinliklerin ortak adı.
(Ahmet Cevizci'nin Felsefe Ansiklopedisi kitabından düzenlenmiştir.)
Belli bir konusu olan, kabul edilmiş yöntemlere dayanılarak elde edilmiş, organize ve rasyonel bilgiler
bütünü.
(Ahmet Cevizci'nin Felsefe Sözlüğü kitabından alınmıştır.)
1. Tanımlarda ortak olan noktaları yazınız. Bu ortak noktalardan yola çıkarak kendi ifadelerinizle bilim
tanımınızı oluşturunuz.
47