Page 53 - Felsefe 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 53

29      FELSEFE 11
                 Kavram Öğretimi
          3. ÜNİTE    : MS 2. 15. YÜZYIL - 17. YÜZYIL FELSEFESİ>  3.2. 15. Yüzyıl - 17. Yüzyıl Felsefesinin Ayırıcı Nitelikleri> 15. Yüzyıl -
                       17. Yüzyıl Felsefesinde Öne Çıkan Görüşler
          Kavram      : Bilim
          Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
          Alan Becerileri  : Akıl Yürütme Becerisi, Argümantasyon Becerisi

          Çalışmanın Adı                          BİLİM VE İNSAN                                 15 dk.
          Çalışmanın Amacı  “Bilim” kavramına yüklenen değerleri fark edebilme.

          Yönerge:  Aşağıdaki görselleri inceleyip metinleri okuduktan sonra soruları cevaplayınız.














































           Bilimin yaşamımızı etkileyen uygulama sonuçları çok çeşitlidir. Her gün kullandığımız araç, aygıt ve
           makinelerin bir listesi bile bunların yaşamımızdaki önemini göstermeye yeter. Bilimsel yollardan edinilen
           bilgiler, insana doğal çevresini denetim altına alma olanağını sağlamış; doğa olanaklarını kendi yaşamını
           kolaylaştırma, daha rahat, daha güvenilir ve daha uzun yaşama yolunda kullanma yeteneğini vermiştir.
           Üç yüz yıl önce Francis Bacon (Fransis Beykın), “Bilgi, güç kaynağıdır.” demişti. Bilginin çok yönlü
           tükenmez bir güç kaynağı olduğu, insanın teknik başarılarıyla günümüzde iyice ortaya çıkmıştır.

                                                           (Cemal Yıldırım'ın Bilim Felsefesi kitabından düzenlenmiştir.)


           Teknolojiyi faydalı ve zararlı diye sınıflandırabiliriz. Fakat fayda ve zarar teknolojinin kendisinde de-
           ğil, onu kullananın niyetinde ortaya çıkar. Bilim ve teknoloji onu kullanana göre iyi veya kötü olabilir.
           Bilim ve teknoloji, insanlığı ileri götürebileceği gibi yok edebilir de. Bu, onun hangi amaçla kimlerin
           elinde olduğuna bağlıdır. Atom bombasını üreten bilim insanı yaptığı çalışmayı insanları öldürmek için
           yapmamıştır. Onlar atomun parçalanabileceğini ve parçalanınca da büyük bir enerjinin açığa çıkacağını
           göstermeyi amaçlamışlardır.
                                                      (A. Kadir Çüçen'in Bilim Felsefesine Giriş kitabından düzenlenmiştir.)

          50
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58