Page 33 - Psikoloji 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 33

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
         18      PSİKOLOJİ 11                                           Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
                 Kavram Öğretimi Çalışması
          2. ÜNİTE    : Psikolojinin Temel Süreçleri
          Kavram      : Dikkat
          Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
          Alan Becerileri  : Psikoloji Okuryazarlığı Becerisi, Öz Farkındalık Becerisi

          Çalışmanın Adı                              DİKKAT!                                    20 dk.
          Çalışmanın Amacı  Dikkat süreçlerini analiz edebilme.
          Gerekli Malzemeler: Küçük not kâğıtları



              Öğretmene Not: İş birlikli çalışma yapacak dört grup oluşturunuz. Birer kâğıda “dikkat, dikkat-
                             sizlik, dalgınlık, odaklanma (konsantrasyon)” kavramlarının isimlerini yazınız.
                             Kâğıtları 1. uygulamada gruplar arasında kura ile paylaştırınız. Gruplardan kâ-
                             ğıtta yazan kavrama dair kendi tecrübelerinden ve gündelik hayattan örnek
                             durumlar  yazmalarını,  sırayla  (kavramın  tanımını  vermeden)    hazırladıkları
                             örnekleri sunmalarını diğer grupların da bu kavramı tahmin etmelerini isteyi-
                             niz. Tüm kavramlar bulunduktan sonra öğrencilerden örnek olan ve olmayan
                             durumlar söylemelerini isteyerek kavramları ayırt edilmesini sağlayınız.



          1. Yönerge: Yukarıdaki etkinliği gerçekleştirdikten sonra soruyu etkinliğe göre cevaplayınız.

          Soru


          1.  Etkinlikte geçen kavramların öğrenme sürecindeki işlevleri neler olabilir? Örneklendirerek açıklayınız.








          2 .Yönerge: Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplandırınız.


          Antik çağın en büyük bilim insanlarından biri Archimedes’in yaşamından bize kalan popüler hikâyeler
          var. Örneğin suyun kaldırma kuvvetini hamamda bulduğuna dair hikâyeyi bilmeyen yoktur. Matematik,
          gök bilimi, fizik ve mühendislik başta olmak üzere pek çok alanda çalışmaları olan Archimedes’in ölü-
          müyle ilgili söylenceler de son derece dramatiktir. Roma İmparatorluğu’nun Sirakuza’yı ele geçirmesin-
          den sonra General Marcellus, ünlü bilginle tanışmak istemiş,  bir askeri görevlendirerek bilgini yanına
          getirmesini emretmiştir. Görevli asker düşünüre generalin emrini iletmiş ancak o esnada kumlar üstüne
          yaptığı çizimlerle matematiksel bir diyagram , bu nedenle askerin söylediklerini algılayamayan Archime-
          des, probleme kafa yormaya devam etmiştir. Buna kızan asker de onu oracıkta öldürmüştür. Rivayete
          göre son sözleri “Nōlī turbāre circulōs meōs!” yani “Çemberlerimi bozma!” olmuştur.

          Sorular


          1.  Sizce, Archimedes problem çözerken yanına gelen askerin söylediklerini neden algılayamamış olabi-
              lir? Bu durumu gündelik hayattan örnekler vererek açıklayınız.












          30
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38