Page 128 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 128

MASALLARLA KİŞİSEL KEŞİF VE PESTİSİT FARKINDALIĞI
                                           (HİKAYE ANLATICILIĞI ETKİNLİĞİ)



                                                   ÇALIŞMANIN TEMASI


               • Hikayeleştirme, Masal anlatıcılığı, Kültürel Miras Aktarımı, Çevre Okuryazarlığı, Sağlık Okuryazarlığı,
                 İçme suları Farkındalığı


                                                    ÇALIŞMANIN AMACI

               Bu çalışma öğrencilere hikayeleştirmeyi öğretmek, gelenek aktarımı alışkanlığı ve kültürel mirası taşıma
           farkındalığı kazandırmanın yanı sıra grup çalışma becerisi edinmeyi ve dayanışma alışkanlığı oluşturmayı/pe-
           kiştirmeyi  amaçlamaktadır. Öğrenciler bireysel bir keşif yaşarken aynı anda su kirliliğine dair duyarlı olmayı
           öğreneceklerdir. Su kirliliğine sebep olan pestisitler bu çalışmanın farkındalık amaçlarından biridir. Tüm bun-
           ların yanı sıra, masallar ile birlikte koku kullanımı, müziği, film çekimini birleştirmek ve böylelikle disiplinler
           arası çalışma becerisi kazandırmak amaçlanmıştır.

                                       GELİŞTİRİLMESİ HEDEFLENEN BECERİLER

               • Kendini gerçekleştirme

               • Kendini İfade Etme

               • Eleştirel Düşünme

               • Kültürel Miras Aktarımı
               • Grup Çalışması

               • Yaratıcılık

               • Sorun Çözme Becerisi

               • Çevre ve Sağlık Okuryazarlığı

                                                  ÇALIŞMANIN ALANLARI

               Çalışmanın Birincil Alanı: Sosyal Bilimler / Sanat

               Çalışmanın İkincil Alan(lar)ı:  Sinema / Müzik / Resim /



           120
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133