Page 128 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 128
MASALLARLA KİŞİSEL KEŞİF VE PESTİSİT FARKINDALIĞI
(HİKAYE ANLATICILIĞI ETKİNLİĞİ)
ÇALIŞMANIN TEMASI
• Hikayeleştirme, Masal anlatıcılığı, Kültürel Miras Aktarımı, Çevre Okuryazarlığı, Sağlık Okuryazarlığı,
İçme suları Farkındalığı
ÇALIŞMANIN AMACI
Bu çalışma öğrencilere hikayeleştirmeyi öğretmek, gelenek aktarımı alışkanlığı ve kültürel mirası taşıma
farkındalığı kazandırmanın yanı sıra grup çalışma becerisi edinmeyi ve dayanışma alışkanlığı oluşturmayı/pe-
kiştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler bireysel bir keşif yaşarken aynı anda su kirliliğine dair duyarlı olmayı
öğreneceklerdir. Su kirliliğine sebep olan pestisitler bu çalışmanın farkındalık amaçlarından biridir. Tüm bun-
ların yanı sıra, masallar ile birlikte koku kullanımı, müziği, film çekimini birleştirmek ve böylelikle disiplinler
arası çalışma becerisi kazandırmak amaçlanmıştır.
GELİŞTİRİLMESİ HEDEFLENEN BECERİLER
• Kendini gerçekleştirme
• Kendini İfade Etme
• Eleştirel Düşünme
• Kültürel Miras Aktarımı
• Grup Çalışması
• Yaratıcılık
• Sorun Çözme Becerisi
• Çevre ve Sağlık Okuryazarlığı
ÇALIŞMANIN ALANLARI
Çalışmanın Birincil Alanı: Sosyal Bilimler / Sanat
Çalışmanın İkincil Alan(lar)ı: Sinema / Müzik / Resim /
120