Page 163 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 163
• Sanatçılar / fotoğrafçılar diğer fotoğrafçılık türlerinden nasıl etkilendi?
• Fotoğraf güvenilir bir kanıt şekli midir?
• Bir konuyu araştırmak, karşılaştırmak, sıralamak veya kategorize etmek için fotoğrafçılık nasıl kullanı-
labilir?
EĞLENCE
• Bir sanatçı kuralları çiğneyebilir, alışılmışın dışına çıkabilir mi?
• Sıkıcı bir nesneyi fotoğraflayarak ne kadar eğlenceli hale getirebilirsiniz? Bunu nasıl yaparsınız?
• Fotoğrafçılık ne kadar “eğlenceli”? (ve bir şeyi eğlenceli kılan nedir?)
• Sanatçılar, geleneklere meydan okumak veya şaşırtmak, şok etmek veya fikirlerini ifade etmek için mi-
zahı nasıl kullanırlar?
• Bir çocuk yeni bir şeyi nasıl keşfeder ve sanatçılar bundan bir şeyler öğrenebilir mi?
• Sanatçı veya izleyici için daha derin deneyimler yaratmak için gündelik öğeler nasıl kullanılabilir?
DEĞER KATMAK
• Müzelerin genellikle gündelik nesnelerle dolu olduğunu düşünün. Zamanın sıradan gibi görünen nesne-
leri ilginç hale getirmede oynadığı rol nedir?
• Günlük deneyimlerimizi kaydetmek önemli mi?
• Fotoğrafçılık günlük hayattaki güzellikleri bulmamıza yardımcı olabilir mi?
• Bir nesnenin fotoğrafı nesnenin kendisinden daha ilginç hale gelebilir mi?
Tartışmalar tamamlandıktan sonra, öğrencilere bu çalışmayı beğenip beğenmediklerini, neler öğrendikleri-
ni, zorlanıp zorlanmadıklarını sorun. Cevaplarını not alın ve bu faaliyeti tekrar uygulayacağınız zaman çalışma
biçiminizi bu cevaplara göre iyileştirmeye çalışın.
ÇALIŞMALARIN SUNUMU İÇİN ÖNERİLER
• Çekilen fotoğraflardan okulda bir fotoğraf sergisi açabilirsiniz, yalnız bunu bir fotoğraf yarışmasına dön-
dürmeyin. Herkesin fotoğrafının sergilenmesi sağlayın.
• Serginizi ücretsiz fotoğraf galerisi hizmeti sağlayan çevrimiçi bir platformda da açabilirsiniz.
155