Page 166 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 166

BİLMECE: AK TAVUK SUDA YÜZER (SABUNUN HİKAYESİ)


                                                   ÇALIŞMANIN TEMASI


               • Sağlık Okuryazarlığı

               • Temizlik Hijyen

               • Finansal, Ekonomik, İşletme ve Girişimcilik Okuryazarlığı

                                                    ÇALIŞMANIN AMACI


               Çok eski zamanlardan itibaren insanoğlu hem kendi bedeni hem de eşyalarının temizliği için farklı madde-
           leri kullanmış ve sadece birkaç tanesi ise günümüze kadar gelmiştir. Bunlardan en önemlisi de sabundur. Sa-
           bun, kullanım amacı dikkate alınarak üretim tekniği belirlenen farklı sentezlenme yollarına sahip bir üründür.
           Sabunun sentezlenme sürecinde temizleme, yumuşak doku, köpürme, farklı cilt tipleri ile uyumu ve koku gibi
           özellikler kazandırmak için sabun üretimi sırasında yan katkı maddeleri kullanılmaktadır. Bu etkinlikte kla-
           sik sabun üretme yöntemi ile yöresel/bölgesel (hatta endemik) bitkilerden yararlanarak cilt ile uyumlu sabun
           üretimi gerçekleştirilecek bunların tanıtımı yapılacaktır. Bu etkinlik ile çalışma ekibi yöresel/bölgesel endemik
           bitki türlerini öğrenir, bu bitkilerin geleneklerdeki, efsanelerdeki yerini araştırır, bu bitkilerden esans elde eder,
           bu esansı ve yöresel bitki veya tohumlarından elde edilmiş yağları kullanarak yeni sabunlar üretir. Ayrıca bu
           sabunun üretiminden sonra kalıplanması için kalıp, kalıplanmış sabun için etiket tasarlar. Tasarım için gerekli
           bilgilerin nasıl toplanacağını öğrenmiş olur.

                                       GELİŞTİRİLMESİ HEDEFLENEN BECERİLER


               • Yaratıcı fikirler üretme

               • Psikomotor beceriler
               • Çizim yapabilme

               • Girişimcilik

               • Eleştirel düşünme
               • Bağlantı kurma

               • Hikayeleştirme





           158
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171