Page 169 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 169
GEREKLİ ARAÇ, GEREÇ VE MALZEMELER
• Zeytinyağı
• Defne yağı
• NaOH (k)
• Cam balon
• Termometre
• Ahşap
EMNİYET RİSKLERİ VE TEDBİRLERİ
• Kimya laboratuvarında kimya öğretmeninin gözetiminde çalışınız.
• Laboratuvarlarda her ne sebeple olursa olsun hiçbir kimyasal maddenin tadına bakılmamalı, içilmemeli,
doğrudan koklanmamalıdır
• Kimyasal maddelerin cilt ile temasında bol su ile yıkanmalıdır.
• Laboratuvarda çalışırken kişisel korunma kurallarına (önlük, eldiven ve gözlük) dikkat edilmelidir.
ÖĞRETMENE NOTLAR
• Ülkemiz endemik bitki örtüsü açısından çok zengin bir ülkedir. Özellikle Akdeniz, İç Anadolu ve Doğu
Anadolu bölgesi diğer bölgelere kıyasla daha zengin bir bitki örtüsüne sahiptir. Özelikle bu bölgelerde
iseniz öğrencilerinizi bu etkinlik için motive edebilirsiniz.
• Çalışma ekibinin sabun yapımına geçmeden önce defne bilgisini, kullanılışını, yetişme koşullarını araş-
tırması önerilmektedir. Mevcut coğrafyada yetişiyorsa ağacı bulmaları ve yeşil ağacı incelemeleri ve de-
neyimlerini paylaşmaları beklenir. Böylelikle öğrenciler defne ağacı ile bağ kuracaklardır. Bağ kurmak,
hafıza için önemlidir ve bilginin akılda kalıcı olmasını sağlamaktadır. Öğretmen doğanın farkındalığı
için çevredeki ağaçların öğrenilmesi ödevini, ailelerinde kullanılan bitkilerin veya onların hikayelerini
araştırma ödevi olarak verebilir. Öğretmen bazı araştırma soruları sorabilir: “Defne ağacı nasıl yetişir?”
“Defnenin Anadolu kültüründe yeri nedir?” “Bitki sizce yerel halkın inanç ve geleneklerinde neden yer
edinir?” “Sizin evinizde ve çevrenizde en çok kullanılan bitkiler nelerdir, bitkiler ile ilgili inançlar ve ge-
lenekler var mıdır? (Tütsü, dua vs.)” Bunlar ve bunlara benzer çalışma soruları ile konu üzerine bir sınıf
161