Page 161 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 161

Yerleştirme: Bir nesnenin çevresinden nasıl izole edildiği, örneğin etrafını çevirmek, erişimi kısıtlamak,
           çerçevelemek, bir rafa yerleştirmek, kaide kullanmak vb.
               Kontrast (Karşıtlık): Bir nesnenin çevresi ile nasıl görsel veya bağlamsal bir tezat oluşturabileceği (renk,
           ölçek, ton vb. aracılığıyla)

                                        GEREKLİ ARAÇ, GEREÇ VE MALZEMELER


               • Akıllı telefon kamerası.

               • Tahta veya yansıtıcı.

                                           EMNİYET RİSKLERİ VE TEDBİRLERİ


               Herhangi bir emniyet riski öngörülmemektedir.

                                                   ÖĞRETMENE NOTLAR


               • Fotoğraf çekerken öğrencilere başarısızlık korkusu duymadan özgürce deney yapabileceklerini hatırla-
                 tın.

               • Kavramları fotoğraflatırken herhangi bir “doğru veya yanlışın” olmadığını hatırlatın. Saçma veya komik
                 fotoğraflar ortaya çıkmasını engellemeyin.

                                             ÇALIŞMA YÖNERGESİ (İŞLENİŞ)


               1. Tahtaya aşağıdaki anahtar kelimeleri yazın veya yansıtın. Bu kavramlardan ne kastettiğinizi söylemeyin.

               “DÜZ”
               “ARAŞTIRMAK”

               “EĞLENCE”

               “DEĞER KATMAK”

               Sırayla, öğrencilerin yukarıdaki her bir kelimeden, kavramdan ne anladıklarını sorun, onları tartıştırın. Siz
           herhangi bir yorum yapmayın.






                                                                                                                     153
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166