Page 343 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 343
ÇALIŞMA YÖNERGESİ (İŞLENİŞ)
Düşündürme / Problemi Belirleme Aşaması
Aşağıdaki sorular sorularak öğrencilerin konu üzerinde düşünmesi sağlanır:
• Sıcaklık nedir?
• Kışın oda sıcaklığını nasıl ayarlıyoruz?
• Yazın ofisin sıcak olduğunu düşünüp onu soğutmak için ne yapıyoruz?
• Sıcaklık hayatın içinde her gün karşılaştığımız bir kavram olduğu için, herhangi bir şeyin sıcaklığını öl-
çen termometreyi kendimiz tasarlayabilir miyiz?
• Öğrencilere beyin fırtınası yöntemi ile sıcaklık ölçümünün nerelerde işimize yarayacağını tartışın.
Araştırma Aşaması
Arduino Uno ile ilgili olarak https://www.direnc.net/arduino-uno-r3-smd adresinden donanımla ilgili
incelemelerinizi yapın.
Adafruit Waterproof DS18B20 Digital ile ilgili olarak https://robocombo.com/DS18B20-Su-Gecirmez-Si-
caklik-Sensoru-Waterproof,PR-1037.html adresinden donanımla ilgili incelemelerinizi yapın.
Fikir Geliştirme Aşaması
Kendi telefonunuz üzerinden başka bir öğrenci ya da öğretmeninin akıllı telefonu arasında Bluetooth bağ-
lantısı gerçekleştirin. Basit dosya aktarımı sağlayın. Bu aşamada şu sorulara cevap aranır:
• Böyle bir kablosuz iletişimle bir cihaz kontrol edilebilir mi?
• Evdeki televizyon kumandaları acaba Bluetooth ile çalışıyor mudur?
• Bir arabayı cep telefonu üzerinden Bluetooth ile kontrol etmek mümkün müdür?
Tasarım ve Projelendirme Aşaması
Resim 1’de web tabanlı kontrol edilebilen termometre örneği görülmektedir.
335