Page 343 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 343

ÇALIŞMA YÖNERGESİ (İŞLENİŞ)


               Düşündürme / Problemi Belirleme Aşaması

               Aşağıdaki sorular sorularak öğrencilerin konu üzerinde düşünmesi sağlanır:

               • Sıcaklık nedir?
               • Kışın oda sıcaklığını nasıl ayarlıyoruz?

               • Yazın ofisin sıcak olduğunu düşünüp onu soğutmak için ne yapıyoruz?

               • Sıcaklık hayatın içinde her gün karşılaştığımız bir kavram olduğu için, herhangi bir şeyin sıcaklığını öl-
                 çen termometreyi kendimiz tasarlayabilir miyiz?
               • Öğrencilere beyin fırtınası yöntemi ile sıcaklık ölçümünün nerelerde işimize yarayacağını tartışın.

               Araştırma Aşaması

               Arduino Uno ile ilgili olarak https://www.direnc.net/arduino-uno-r3-smd adresinden donanımla ilgili
           incelemelerinizi yapın.

               Adafruit Waterproof DS18B20 Digital ile ilgili  olarak https://robocombo.com/DS18B20-Su-Gecirmez-Si-
           caklik-Sensoru-Waterproof,PR-1037.html  adresinden donanımla ilgili incelemelerinizi yapın.

               Fikir Geliştirme Aşaması

               Kendi telefonunuz üzerinden başka bir öğrenci ya da öğretmeninin akıllı telefonu arasında Bluetooth bağ-
           lantısı gerçekleştirin. Basit dosya aktarımı sağlayın. Bu aşamada şu sorulara cevap aranır:

               • Böyle bir kablosuz iletişimle bir cihaz kontrol edilebilir mi?

               • Evdeki televizyon kumandaları acaba Bluetooth ile çalışıyor mudur?
               • Bir arabayı cep telefonu üzerinden Bluetooth ile kontrol etmek mümkün müdür?

               Tasarım ve Projelendirme Aşaması

               Resim 1’de web tabanlı kontrol edilebilen termometre örneği görülmektedir.










                                                                                                                     335
   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348