Page 340 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 340

ÇALIŞMALARIN SUNUMU İÇİN ÖNERİLER


               Yukarıda belirtilen tasarım ile ilgili değerlendirmeler gerçekleştirildikten sonra tasarıma son hali verilerek
           okul içi/okullar arası bir sergiye katılabilir.


                  ÇALIŞMANIN GELİŞTİRİLMESİ - DEVAM ETTİRİLMESİNE YÖNELİK ÖNERİLER


               Tasarımı geliştirmek için aşağıdaki fikirler denenebilir.
               • Elementlerin özelliklerini tanıtması, fiziksel ve kimyasal özelikleri, yaptıkları bileşikler haklında bilgi
                 vermesi hatta elementin makroskobik görünümü ve kullanıldığı alanlar hakkında bir görsel içerebilmesi
                 için elementlerin bulunduğu dilimlere QR kod ilave edilerek öğrenci farklı site/sayfalara yönlendirilebi-
                 lir.
               • Görme engelli öğrenciler için Braille alfabesi ile element sembolleri yazılabilir.

               • Engelli öğrenciler için sesli tanıtımlar eklenebilir.

               • Tasarım plakalar halinde tasarlanmak yerine iç içe geçebilen küreler şeklinde de tasarlanabilir.

                                                         KAYNAKLAR


               Öğrencilere yaratıcı fikirler sağlaması açısından aşağıda belirtilen internet siteleri incelenebilir.

               1.  Uluslararası Elementlerin Periyodik Tablosu Yılı (International Year of the Periodic Table of Chemical
                   Elements) https://iypt2019.org/
               2.  Kraliyet Kimya Derneği (Royal Society of Chemistry) https://www.rsc.org/iypt/

               3.  UNESCO https://en.unesco.org/commemorations/iypt2019

               4.  The  Conversation.  https://theconversation.com/the-periodic-table-is-150-but-it-could-have-looked-
                   very-different-106899














           332
   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345