Page 340 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 340
ÇALIŞMALARIN SUNUMU İÇİN ÖNERİLER
Yukarıda belirtilen tasarım ile ilgili değerlendirmeler gerçekleştirildikten sonra tasarıma son hali verilerek
okul içi/okullar arası bir sergiye katılabilir.
ÇALIŞMANIN GELİŞTİRİLMESİ - DEVAM ETTİRİLMESİNE YÖNELİK ÖNERİLER
Tasarımı geliştirmek için aşağıdaki fikirler denenebilir.
• Elementlerin özelliklerini tanıtması, fiziksel ve kimyasal özelikleri, yaptıkları bileşikler haklında bilgi
vermesi hatta elementin makroskobik görünümü ve kullanıldığı alanlar hakkında bir görsel içerebilmesi
için elementlerin bulunduğu dilimlere QR kod ilave edilerek öğrenci farklı site/sayfalara yönlendirilebi-
lir.
• Görme engelli öğrenciler için Braille alfabesi ile element sembolleri yazılabilir.
• Engelli öğrenciler için sesli tanıtımlar eklenebilir.
• Tasarım plakalar halinde tasarlanmak yerine iç içe geçebilen küreler şeklinde de tasarlanabilir.
KAYNAKLAR
Öğrencilere yaratıcı fikirler sağlaması açısından aşağıda belirtilen internet siteleri incelenebilir.
1. Uluslararası Elementlerin Periyodik Tablosu Yılı (International Year of the Periodic Table of Chemical
Elements) https://iypt2019.org/
2. Kraliyet Kimya Derneği (Royal Society of Chemistry) https://www.rsc.org/iypt/
3. UNESCO https://en.unesco.org/commemorations/iypt2019
4. The Conversation. https://theconversation.com/the-periodic-table-is-150-but-it-could-have-looked-
very-different-106899
332