Page 30 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | 5.Ünite
P. 30
5 ÜNİTE
ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
A) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru kelimeyi/kelimeleri yazınız.
1. 1950 Sonrası Türk Tiyatrosu’nda işlenen konularda bir çeşitlilik söz konusudur. Bazı eserler-
de bireysel, bazılarında ………………., bazılarında da ………………… konular işlenmiştir. Orhan
Asena ……………………................. adlı eserinde Kanunî Dönemi’ndeki Osmanlı’yı; Necati Cumalı,
…………………. adlı eserinde ideallerinin peşinden giden Duran karakterini; Güngör Dilmen ise
…………………………………… adlı eserinde bireysel tutkularının esiri olan ve dokunduğu her şeyi
altına dönüştürerek halkı da tutkularına alet eden Kral Midas’ı anlatmıştır.
B) Aşağıda numaralar ile verilen eserleri harf ile verilen yazarlar ile eşleştirerek harfleri numara-
ların yanındaki yay ayraçların içine yazınız.
Eserler Yazarlar
2.
( ) 1. Ya Devlet Başa Ya Kuzgun Leşe a) Refik Erduran
b) Sabahattin Kudret Aksal
( ) 2. Midas’ın Kördüğümü
c) Recep Bilginer
( ) 3. Gazeteciden Dost
ç) Orhan Asena
( ) 4. Nalınlar
d) Güngör Dilmen
( ) 5. Cengiz Han’ın Bisikleti e) Necati Cumalı
( ) 6. Kahvede Şenlik Var
C) Aşağıdaki açık uçlu soruların cevabını ilgili alana yazınız.
3. Cumhuriyet Dönemi şair ve yazarlarından olan sanatçı, edebî çalışmalarına 1939’da şiirle başla-
mıştır. 1955’ten sonra şiiri, hikâyeyi, tiyatroyu, romanı birlikte yürütmüştür. Yazdığı bütün türler-
de şiirsel bir üslup kullanmıştır. Eserlerinden bazıları Tütün Zamanı, Yağmurlar ve Topraklar, Acı
Tütün, Güzel Aydınlık ’tır.
Yukarıda kısaca anlatılan Cumhuriyet Dönemi sanatçısının adını yazınız.
……………………………………………....................………………………………………………………………
232