Page 133 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 133
ÖZ DENETİM
FAZLASI ZARAR 5 Okul İçi Etkinlik
Ayça, öğretmenleri tarafından başarılı görülen
bir öğrencidir. Sınavlarda yüksek puanlar alsa
da kimi zaman tam puan alamaz. Tam puan
alamadığında rahatsız olur ve bu nedenle çok
istediği başarı duygusunu yaşayamaz. Herkesin
doğal karşıladığı küçük puan kayıplarına Ayça
tahammül edemez. Daha iyisini yapması
gerektiğini düşünerek puan kayıplarından
dolayı kendini suçlar. Bu durumun yanlış
olduğunu ifade eden aile ve çevresine kendisini
anlamadıklarını ifade ederek tepki gösterir.
Eğlenme ve dinlenmeye zaman ayırmadan
sürekli ders çalışarak başarı duygusunu
tadacağına inanır.
Görsel 4.14.
a) Ayça’nın yaşadığı durumda siz ne hissederdiniz?
b) Hırslı olmanın zararları konusunda Ayça’yla bir konuşma yapacak olsaydınız ona neler
söylemek isterdiniz?
c) Ayça’yı öz denetimli bir birey olarak görüyor musunuz? Tartışınız.
5. Öğrencilerden hırslı olmanın aile ilişkilerine ve bireye zararları konusundaki düşüncelerini
paylaşmalarını isteyiniz. Paylaşılan düşünceleri aşağıdaki bilgi grafiğine yazınız.
Bireye Zararları Ailesiyle İlişkilerine Zararları
◾ ◾
◾ ◾
◾ ◾
◾ ◾
◾ ◾
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için "Evet"i, sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Hırs ve azim arasındaki ayrımı fark ederim.
Hırsın olumsuz bir duygu olduğunu fark ederim.
Öz denetimi güçlü bireylerin azimli olduğunu bilirim.
Hırslı olmanın aile ilişkilerine zarar vereceğini öngörürüm.
Hırsın başarı duygusunu olumsuz etkilediğine inanırım.
132
132 Hazırlayan: Feyza KILIÇ 133