Page 145 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 145
ÖZ DENETİM
BAŞARININ SIRRI 9 Aile ile İrtibatlı Etkinlik
Etkinliğin Öz denetim geliştirme sürecinde belirlenen hedef doğrultusunda planlı çalışmanın önemini fark
Amacı edebilme.
Etkinliğin Bu etkinlik; öğrencilerin, hedeflerine ulaşmalarında öz denetim doğrultusunda planlı çalışmaları
Açıklaması gerektiğini fark edebilmeleri için hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Bilgi grafiği incelenir. Metin okunur. Sorular sözlü olarak cevap-
lanır. Görevle ilgili bilgi verilir. Kontrol listesi doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden aşağıdaki bilgi grafiğini incelemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
ÖZ DENETİM BECERİLERİ
HEDEF BELİRLEME,
PLAN YAPMA VE
HAREKETE GEÇME
OLUMLU VE OLUMSUZ
DUYGULARI DIŞ ETKENLERDEN
YÖNETEBİLME BAĞIMSIZ KALMA
DAVRANIŞ VE ÖZ DENETİM DÜRTÜ VE
KARARLARININ İSTEKLERİNİ
SORUMLULUĞUNU ALMA BECERİLERİ KONTROL ETME
GÖREVLERİNİ UYARIYA KENDİ
GEREK KALMADAN KARARLARINI
YERİNE GETİRME ALMA VE UYGULAMA
KENDİ SINIRLARINI
KOYABİLNE
Görsel 4.25.
a) Bilgi grafiğindeki öz denetim becerilerine yönelik günlük hayatınızdan örnekler veriniz.
b) Bilgi grafiğindeki öz denetim becerilerini geliştirmeye yönelik neler yapılabilir? Önerilerinizi
arkadaşlarınızla paylaşınız.
c) Öz denetim geliştirme sürecine ailenin katkıları nelerdir? Düşüncelerinizi ifade ediniz.
144 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 145