Page 145 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 145

ÖZ DENETİM
                      BAŞARININ SIRRI                     9                 Aile ile İrtibatlı Etkinlik

          Etkinliğin   Öz denetim geliştirme sürecinde belirlenen hedef doğrultusunda planlı çalışmanın önemini fark
          Amacı       edebilme.
          Etkinliğin   Bu etkinlik; öğrencilerin, hedeflerine ulaşmalarında öz denetim doğrultusunda planlı çalışmaları
          Açıklaması  gerektiğini fark edebilmeleri için hazırlanmıştır.
                      Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Bilgi grafiği incelenir. Metin okunur. Sorular sözlü olarak cevap-
                      lanır. Görevle ilgili bilgi verilir. Kontrol listesi doldurulur.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta                                            Süre  30 dk.


         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
         1.   Öğrencilerden aşağıdaki bilgi grafiğini incelemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.

                                        ÖZ DENETİM BECERİLERİ


                                              HEDEF BELİRLEME,
                                                PLAN YAPMA VE
                                               HAREKETE GEÇME


                  OLUMLU VE OLUMSUZ
                       DUYGULARI                                         DIŞ ETKENLERDEN
                      YÖNETEBİLME                                         BAĞIMSIZ KALMA





                 DAVRANIŞ VE                    ÖZ DENETİM                          DÜRTÜ VE
                KARARLARININ                                                       İSTEKLERİNİ
           SORUMLULUĞUNU ALMA                   BECERİLERİ                       KONTROL ETME





                  GÖREVLERİNİ UYARIYA                                           KENDİ
                    GEREK KALMADAN                                          KARARLARINI
                     YERİNE GETİRME                                     ALMA VE UYGULAMA



                                               KENDİ SINIRLARINI
                                                   KOYABİLNE
                 Görsel 4.25.


              a)  Bilgi grafiğindeki öz denetim becerilerine yönelik günlük hayatınızdan örnekler veriniz.
              b)  Bilgi grafiğindeki öz denetim becerilerini geliştirmeye yönelik neler yapılabilir? Önerilerinizi
                 arkadaşlarınızla paylaşınız.
              c)  Öz denetim geliştirme sürecine ailenin katkıları nelerdir? Düşüncelerinizi ifade ediniz.








          144                                                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                                                                    145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150