Page 176 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 176

10                                           SABIR
               Aile ile İrtibatlı Etkinlik                       NEDEN BEKLİYORUM?

          Etkinliğin   Etkin bir süreç olan sabrın bireye, aileye ve topluma katkılarını fark edebilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik; öğrencilerin bekleme, sabretme ve toplumsal düzen arasındaki ilişkinin önemini
          Açıklaması  kavrayabilmeleri için hazırlanmıştır.
                      Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Eğitsel oyun oynanır. Video izlenir. Sorular sözlü olarak
                      cevaplanır. Tablo tamamlanır. Görevle ilgili bilgi verilir. Kontrol listesi doldurulur.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta                                            Süre  30 dk.

          ETKİNLİĞİN UYGULANMASI


          1.   Sınıftan üç öğrenci seçiniz ve sınıfta saklamak için küçük bir eşya (tahta silgisi gibi) belirleyiniz.
             Öğrencilere “Ara-Bekle” isimli oyunun oynanacağını söyleyiniz. Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla
             takip ediniz.


                                         ARA-BEKLE OYUNU YÖNERGESİ
               a)  Seçilen öğrencileri kısa bir süreliğine dışarı çıkarınız. Belirlediğiniz eşyayı sınıfın ortak
                   alanlarından birine sakladıktan sonra öğrencileri içeri davet ediniz.
               b)  Oyunun kuralının öğretmen “Ara!” dediğinde eşyayı aramaları, “Bekle!” dediğinde ise
                   hareketsiz bir şekilde beklemeleri olduğunu söyleyiniz.
               c)  Oyunu başlatınız. Rastgele aralıklarla ve eşya bulunana kadar ara-bekle yönergelerini
                   veriniz.
               ç)  Oyunun sonunda şu soruları öğrencilere sorunuz:
                  ◾ Bekleme aralarının, eşyanın nerede olabileceğini düşünmede veya bir plan oluşturmadaki
                       katkısı ne oldu?
                  ◾ Bekleme aralarının başka ne tür yararları oldu?



          2.  Öğrencilerden karekodu verilen videoyu izlemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.






              a)  Videodaki “Sabır ile dut yaprağı atlastan kumaşa döner.” sözünden yararlanarak sabrın
                 kişisel gelişime katkısını açıklayınız.
              b)  “Yağmurlardan sonra büyürmüş başak / Meyvalar sabırla olgunlaşırmış.” (Sezai Karakoç)
                 dizesini sabır ve zaman ilişkisi açısından yorumlayınız.
              c)  Sonucu sabırla beklenen bir süreci verimli hâle getirmek için neler yapılabilir? Önerilerinizi
                 sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.















         Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
 174                                                                                                175
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181