Page 176 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 176
10 SABIR
Aile ile İrtibatlı Etkinlik NEDEN BEKLİYORUM?
Etkinliğin Etkin bir süreç olan sabrın bireye, aileye ve topluma katkılarını fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik; öğrencilerin bekleme, sabretme ve toplumsal düzen arasındaki ilişkinin önemini
Açıklaması kavrayabilmeleri için hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Eğitsel oyun oynanır. Video izlenir. Sorular sözlü olarak
cevaplanır. Tablo tamamlanır. Görevle ilgili bilgi verilir. Kontrol listesi doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Sınıftan üç öğrenci seçiniz ve sınıfta saklamak için küçük bir eşya (tahta silgisi gibi) belirleyiniz.
Öğrencilere “Ara-Bekle” isimli oyunun oynanacağını söyleyiniz. Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla
takip ediniz.
ARA-BEKLE OYUNU YÖNERGESİ
a) Seçilen öğrencileri kısa bir süreliğine dışarı çıkarınız. Belirlediğiniz eşyayı sınıfın ortak
alanlarından birine sakladıktan sonra öğrencileri içeri davet ediniz.
b) Oyunun kuralının öğretmen “Ara!” dediğinde eşyayı aramaları, “Bekle!” dediğinde ise
hareketsiz bir şekilde beklemeleri olduğunu söyleyiniz.
c) Oyunu başlatınız. Rastgele aralıklarla ve eşya bulunana kadar ara-bekle yönergelerini
veriniz.
ç) Oyunun sonunda şu soruları öğrencilere sorunuz:
◾ Bekleme aralarının, eşyanın nerede olabileceğini düşünmede veya bir plan oluşturmadaki
katkısı ne oldu?
◾ Bekleme aralarının başka ne tür yararları oldu?
2. Öğrencilerden karekodu verilen videoyu izlemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
a) Videodaki “Sabır ile dut yaprağı atlastan kumaşa döner.” sözünden yararlanarak sabrın
kişisel gelişime katkısını açıklayınız.
b) “Yağmurlardan sonra büyürmüş başak / Meyvalar sabırla olgunlaşırmış.” (Sezai Karakoç)
dizesini sabır ve zaman ilişkisi açısından yorumlayınız.
c) Sonucu sabırla beklenen bir süreci verimli hâle getirmek için neler yapılabilir? Önerilerinizi
sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
174 175