Page 171 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 171
SABIR
SABIR TOPLANTISI 8 Aile ile İrtibatlı Etkinlik
Etkinliğin Çocukların ebeveynlerine sabır gösterdiği durumlar için çözüm yolları üretebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin ebeveynlerine sabrettiği durumlara çözümler üretmelerini
Açıklaması kolaylaştırmak için hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Video izlenir, metin okunur ve sorular sözlü olarak cevaplanır.
Görevle ilgili bilgi verilir. Kontrol listesi doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden karekodu verilen videoyu izlemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
a) İzlediğiniz videoda sabır bağlamında dikkatinizi çeken durum neydi?
b) Ebeveynlerinize karşı sabır gösterirken hâl ve hareketlerinizde nelere dikkat edersiniz?
Örnekler veriniz.
c) Aile toplantısı uygulamasının çocukların ebeveynlerine sabrettiği durumların çözümünde ne
gibi katkıları olabilir?
ç) Çocukların ebeveynlerinin davranışlarına sabrettiği durumların çözümü için aile toplantısı
dışında ne tür uygulamalar geliştirilebilir? Önerilerinizi açıklayınız.
2. Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
Evlatlar; anne ve babalarının hataları nedeniyle onlarla iletişimlerini koparmamalı, sabredip bu
hataları düzeltmeye çalışmalıdır. Ailede barış ve huzur ortamı, bireylerin karşılıklı iletişimine
dayanmaktadır. Bu iletişimin sağlıklı olması; karşındakini dinlemeye, anlamaya ve kavramaya
bağlıdır. Daha açık bir ifadeyle bu iletişimin sağlanması için bireylerin birbirlerine sabırlı tutum
ve davranış içinde hareket etmeleri gerekir. Böylece aile içinde yakalanan huzur, topluma da
yansıyacaktır.
Kaynak: Ateş, (2019), (Düzenlenmiştir.)
a) Ebeveynlerle kurulan iletişimde yaygın olarak karşılaşılan olumsuz durumlar neler olabilir?
Örnek vererek açıklayınız.
b) Ebeveynlerle kurulan iletişimde karşılaşılan olumsuz durumlara karşı verilebilecek sabırlı ve
yapıcı tepkiler neler olabilir? Örnekler veriniz.
c) Sabırlı ve yapıcı tepkilerin ilkeleri neler olmalıdır? Tartışınız.
170 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 171