Page 170 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 170
7 AİLEYİ BİRLEŞTİREN SABIR
Okul Dışı Etkinlik GÜÇ: SABIR
3. Öğrencilerden aşağıdaki bilgi grafiğini tamamlamalarını isteyiniz.
Ailenizle bir derdinizi
paylaşırken ailenizin "Hımm”, “evet” gibi onay
hangi tutum ve sözcükleriyle söylediklerimi
davranışları size takip ettiklerini göstermeleri,
sabırla dinlendiğinizi
hissettirir?
Tüm vücutla dinlemeleri,
Görsel 5.11.
4. Öğrencilerden, uzun süredir evli olan bir çiftle röportaj yapmalarını isteyiniz. Öğrencilerin
röportaj için aşağıdaki sorulardan yararlanabileceğini belirtiniz. Yapılan röportajı “etkili
dinleme sürecinde sabırlı olma” temalı bir ürüne (afiş, sunum, video vb.) dönüştürerek sınıfta
sunmalarını sağlayınız.
RÖPORTAJ SORULARI
• Aile birliğinizin devamlılığında sabrın önemine
inanıyor musunuz? Neden?
• Eşler birbirini hangi şekilde dinlerse sabırla dinlemiş
olur?
• Sabırla dinlemenin aile içi iletişiminize katkısı ne
oldu?
• Eşinizi sabırla dinlediğiniz bir olayı anlatır mısınız?
• Gençlere iletişim sırasında sabırlı olmalarına yönelik
tavsiyeleriniz nelerdir?
Görsel 5.12.
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için "Evet"i, sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Etkin dinlemede sabırlı olmanın önemini fark ederim.
Sabırla dinlemenin sözel ve bedensel olduğunu bilirim.
Sabırla dinlemenin aile içi iletişime katkılarını kabul ederim.
Aileyi bir arada tutan değerlerden birinin sabır olduğuna inanırım.
Aile içi iletişimde sabırla dinlemeye özen gösteririm.
168 Hazırlayan: Zeynep Sare TÜZGEN KONYALI 169