Page 166 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 166

6                                           SABIR
              Sınıf İçi Etkinlik                                                SAKİN OL
              a)  Tablodaki trafik kazalarının nedenlerinden hareketle sabrın önemini açıklayınız.
              b)  Sürücünün sabırlı olması, trafikte hangi sorunların azalmasını sağlar? Örnek vererek
                  açıklayınız.
              c)  Yayaların sabırsız davranışlar göstermesi, trafiği ne şekilde etkiler? Açıklayınız.
              ç)  Yayaların sabırlı olduğunu gösteren davranışlar neler olabilir? Örnekler veriniz.

          3.  Öğrencilerden aşağıdaki görselleri incelemelerini, metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını
              isteyiniz.





















             Görsel 5.8.                                   Görsel 5.9.
                               PANDOMİM SANATÇILARINDAN TRAFİK BİLİNCİ ÇALIŞMASI
                Mersin'de dört pandomim sanatçısı; taşıdıkları dövizlerle, sürücüleri trafikte uymaları
                gereken kurallar konusunda uyardı. Trafikte farkındalığın artırılmasının amaçlandığı çalışma
                kapsamında sanatçılar, "Az daha sabır!", "1 dakika çok şey değiştirir.", "Sevdiğin kişi de yolları
                kullanıyor.", "Yayaya yol ver.", "Hatalı sollama, diğer dünyaya yollama!" yazılı dövizler taşıdı.
                                                                          Kaynak: TRT Haber, (2016), (Düzenlenmiştir.)

              a)  Pandomim sanatçılarının dövizlere yazdığı sloganları trafikte sabırsızlığın riskleri açısından
                 yorumlayınız.
              b)  Pandomim sanatçılarından biri olsaydınız “Trafikte Sabır” konulu ne tür sloganlar
                 üretirdiniz? Aşağıdaki boşluklara yazınız.

                                            Trafikte Sabır Sloganları


              ◾  ......................................................................................................................................................................................
              ◾  ......................................................................................................................................................................................
              ◾  ......................................................................................................................................................................................
              ◾  ......................................................................................................................................................................................
              ◾  ......................................................................................................................................................................................


             c)  Trafikte bireylerin sabırlı olması konusunda farkındalık oluşturmak için ne tür çalışmalar
                yapılabilir? Önerilerinizi paylaşınız.




 164          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                           165
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171