Page 168 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 168

7              AİLEYİ BİRLEŞTİREN          SABIR
              Okul Dışı Etkinlik                                             GÜÇ: SABIR
          Etkinliğin   Aile bireylerinin birbirlerini sabırla dinlemelerinin aile içi iletişime katkılarını kavrayabilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik, öğrencilerin sabretmenin aile içi bağları güçlendirmedeki işlevini anlayabilmeleri için
          Açıklaması  hazırlanmıştır.
                      Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Diyalog gerçekleştirilir. Metin okunur. Sorular sözlü olarak
                      cevaplanır. Bilgi grafiği tamamlanır. Görevle ilgili bilgi verilir. Kontrol listesi doldurulur.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta                                            Süre  30 dk.

         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

          1.   Öğrencilerden aşağıdaki yönergeye uygun bir diyalog gerçekleştirmelerini ve değerlendirme
              sorularını cevaplamalarını isteyiniz.






                                             ÖĞRETMENE YÖNERGE
           •   Biri konuşmacı, diğeri dinleyici olmak üzere gönüllü iki öğrenciyi tahtaya çıkarınız.
              Öğrencilerden karşı karşıya durmalarını isteyiniz.
           •   Diyalog sırasında konuşmacı öğrencinin sırtının, dinleyici öğrencininse yüzünün tahtaya dönük
              olmasına dikkat ediniz.
           •   “Dinleyici Öğrenciye Yönerge”nin dinleyici öğrencinin okuyabileceği puntoda olmasına dikkat
              ediniz.
           •   Diyalog başlamadan önce dinleyici öğrenciden aşağıda verilen kendisine ait yönergeyi takip
              etmesi gerektiğini bildiriniz.
           •   Diyalog bittikten sonra diyaloğu yineleyiniz. İkinci diyalog sürecinde dinleyici öğrenciden
              yönergesini takip etmemesini, olumlu bir iletişim için konuşmacıyı sabırla dinlemesini isteyiniz.








                                         DİNLEYİCİ ÖĞRENCİYE YÖNERGE
           •   Konuşmacıdan herhangi bir konu hakkında konuşmasını isteyiniz. Örneğin “Son zamanlarda
              yaşadığın eğlenceli bir olayı anlatır mısın?”
           •   Konuşmacının konuşurken dikkatini dağıtınız. Örneğin “Saat kaç?” diye sorunuz ya da başka bir
              yere bakarak onu rahatsız ediniz.








                                           DEĞERLENDİRME SORULARI
           a)  Dinleyicinin sabırsızlığını göstermesi konuşmacıyı ne şekilde etkilemiş olabilir? Açıklayınız.
           b)  Diyalog sürecindekilerin dışında dinleyicinin sabırsızlandığını gösteren beden dili ifadeleri
               neler olabilir? Örnek vererek açıklayınız.
           c)  İletişim sırasında sabırsızlık göstermenin kişiler arasındaki ilişkiye yansımaları neler olabilir?
           ç)  Sabırla dinlemek ve konuşma sırasının kendisine gelmesini beklemek aynı durumu ifade eder
               mi? Tartışınız.
 166          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                           167
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173