Page 63 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 63
DOSTLUK 5
MAKBUL DOST Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Dostluk bağının bireyin kişilik gelişimine etkisini fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik; öğrencilerin, kişilik gelişiminde dostluk ilişkilerinin olumlu ya da olumsuz etkilerini ve
Açıklaması toplumsal hayata katkılarını fark etmeleri için hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Görsel yorumlanır. Metinler okunur. Bilgi grafiği tamamlanır.
Sorular sözlü olarak cevaplanır. Kontrol listesi doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden aşağıdaki görseli arkadaşlık ilişkileri açısından yorumlamalarını isteyiniz.
Görsel 2.14.
2. Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
ARKADAŞLARINIZ KİŞİLİĞİNİZDİR
Arkadaşlık iki kişi arasındaki gönüllü bağlılık olarak tanımlanır.
Çocukluktan gençliğe ve yetişkinliğe doğru geçişte bireylerin
kimliklerini oluşturma ve yaşama süreçleri farklılıklar
göstermektedir. Her birey ait olduğu grubun değerleri, ilkeleri
ve yaşam biçimlerinden etkilenir. Zaman zaman olumlu,
zaman zaman olumsuz davranışlar, akran ve arkadaş grupları
etkileşimi sonucunda oluşmaktadır. Birey, başaramayacağını
düşündüğü bir durumu akran ve arkadaş grupları içerisinde
Görsel 2.15. başarabileceğini görebilir. Bireyin özellikle kendi akran
arkadaşlarından destek görmesi, onun yaşama karşı duruşunu etkileyebilmektedir.
Akran arkadaş gruplarında bulunan gençler; birbirlerinin giyim kuşamlarını, davranışlarını
benimserler. Olumlu ve olumsuz davranışların oluşumunda arkadaşlık ilişkilerinin etkisinden
söz edilebilir (1).
Arkadaşların birbirlerinin gelişimine katkı sağlamaları beklenir. Bazı arkadaşlar birbirlerinden
etkilenerek güzel davranışlar kazanabilmektedir. Mustafa
Kemal'in arkadaşlıkları bu durumun güzel bir örneğidir. Yakın
arkadaşlarından Ömer Naci, Mustafa Kemal’in hitabetinin ve
edebiyat sevgisinin gelişmesinde etkin rol oynamıştır. Öyle
ki Mustafa Kemal’e Namık Kemal’i ve Tevfik Fikret’i tanıtıp
sevdiren kişi Ömer Naci olmuştur. Yine idadi sıralarından
arkadaşı Ali Fethi (Okyar) aracılığıyla Fransızcasını geliştirmiş
ve J. J. Rousseau, Voltaire, Auguste Comte, Montesquieu gibi
Fransız düşünürlerin eserleriyle tanışmıştır (2).
Yazar tarafından hazırlanmıştır. Görsel 2.16.
Kaynak 1: Kızıloluk ve Uğurlu, (2017)
Kaynak 2: Anadolu Üni. Yay.
62 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 63