Page 64 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 64

5                                          DOSTLUK
              Sınıf İçi Etkinlik                                          MAKBUL DOST
              a)    Dostlarınızın davranışlarınız üzerindeki etkileriyle ilgili düşünceleriniz nelerdir?
              b)    Arkadaşlarınıza katkısı olduğunu düşündüğünüz olumlu davranışlarınıza örnekler veriniz.
              c)   "İnsan en çok vakit geçirdiği arkadaşlarının ortalamasıdır." düşüncesini yorumlayınız.

          3.  Öğrencilerden aşağıdaki metinleri okumalarını ve bilgi grafiğini tamamlamalarını isteyiniz.

                         Birlikte olduğun iyi arkadaşla kötü arkadaş, güzel koku taşıyanla
                         körükçüye benzer. Güzel koku taşıyan kimse ya sana o kokudan verir ya
                         sen satın alırsın ya da güzel kokusu sana ulaşır. Körükçü ise ya (ateşiyle)
                         elbiseni yakar ya da kötü kokusu seni bulur. (Buhârî, ez-Zebâih, 31)





           Yukarıdaki hadisi "dostların birbirine                  Örnek olay:
           etkisi" açısından yorumlayınız.








                         Utanç verici bir şeyi istememeyi, istendiği zaman da yapmamayı dostluğun
                         kutsal bir yasası olarak kabul ederim. (Çiçero)






           Yukarıdaki sözü "arkadaştan olumlu                      Örnek olay:
           davranışa teşvik etmesini beklemek"
           açısından yorumlayınız.







                         Mümin müminin aynasıdır. (Ebu Davud, Edeb, 49)






           Yukarıdaki hadisi "arkadaşların birbirini               Örnek olay:
           temsil etmesi" açısından yorumlayınız.


















 62          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                             63
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69