Page 64 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 64
5 DOSTLUK
Sınıf İçi Etkinlik MAKBUL DOST
a) Dostlarınızın davranışlarınız üzerindeki etkileriyle ilgili düşünceleriniz nelerdir?
b) Arkadaşlarınıza katkısı olduğunu düşündüğünüz olumlu davranışlarınıza örnekler veriniz.
c) "İnsan en çok vakit geçirdiği arkadaşlarının ortalamasıdır." düşüncesini yorumlayınız.
3. Öğrencilerden aşağıdaki metinleri okumalarını ve bilgi grafiğini tamamlamalarını isteyiniz.
Birlikte olduğun iyi arkadaşla kötü arkadaş, güzel koku taşıyanla
körükçüye benzer. Güzel koku taşıyan kimse ya sana o kokudan verir ya
sen satın alırsın ya da güzel kokusu sana ulaşır. Körükçü ise ya (ateşiyle)
elbiseni yakar ya da kötü kokusu seni bulur. (Buhârî, ez-Zebâih, 31)
Yukarıdaki hadisi "dostların birbirine Örnek olay:
etkisi" açısından yorumlayınız.
Utanç verici bir şeyi istememeyi, istendiği zaman da yapmamayı dostluğun
kutsal bir yasası olarak kabul ederim. (Çiçero)
Yukarıdaki sözü "arkadaştan olumlu Örnek olay:
davranışa teşvik etmesini beklemek"
açısından yorumlayınız.
Mümin müminin aynasıdır. (Ebu Davud, Edeb, 49)
Yukarıdaki hadisi "arkadaşların birbirini Örnek olay:
temsil etmesi" açısından yorumlayınız.
62 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 63