Page 30 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 30
SAHUR VE İFTAR 6
SOFRALARI Aile ile İrtibatlı Etkinlik
3. Öğrencilerden aşağıdaki görevi ramazan ayı boyunca yerine getirmelerini isteyiniz. Aşağıdaki
sorulardan yararlanarak görev sürecini öğrencilerle değerlendiriniz.
• İkinci yönergede sınıfça uygulanabilir olduğuna karar verilen önerilerden en az beş
tanesini seçiniz ve ramazan boyunca uygulayınız.
• Seçtiğiniz önerileri ailenize ve yakın çevrenize anlatarak onları da bu önerileri
uygulama konusunda motive ediniz. Görev
• Ramazanda uyguladığınız önerilerin sizin yaşamınızda ve çevrenizin yaşamında neleri
değiştirmiş olabileceğini gözlemleyiniz ve kısa notlar alınız.
Değerlendirme Soruları
Görev sürecinde,
a) Sahip olduğunuz nimetlere yaklaşımınızla ilgili gözlemleriniz nelerdi?
b) Yiyecekleri hazırlama ve değerlendirmeyle ilgili farkındalık kazandığınızı düşündüğünüz
konular nelerdi?
c) Sağlığınızla ilgili gözlemlediğiniz olumlu gelişmeler nelerdi?
ç) Kurulan sofraların bireyler arasındaki ilişkiye etkileri nelerdi?
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için “Evet”i, sahip olmadığınızı düşündükleriniz için “Hayır”ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Ramazan sofralarının insanları birleştiren yönünü fark ederim.
İftar sofralarının aile ve toplumsal değerlerle ilişkisini bilirim.
İftar davetlerinin dinî değerlere uygun olması gerektiğine inanırım.
Ramazanda yiyecekleri değerlendirmek gerektiğini kabul ederim.
Ramazan sofralarında ölçülü olmaya özen gösteririm.
28 Hazırlayan: Şafak Cansu DOĞRU