Page 31 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 31

7
               Sınıf İçi Etkinlik                                               RAMAZAN VE SAYGI

          Etkinliğin   Ramazanda anlayışlı ve saygılı olmanın gerekliliğini kavrayabilme.
          Amacı
                      Bu etkinlik; öğrencilerin, ramazanda toplumsal ilişkilerde empati kurmanın ve saygılı
                      davranmanın önemini kavrayabilmeleri için hazırlanmıştır.
          Etkinliğin
          Açıklaması  Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Metinler okunur, sorular sözlü olarak cevaplanır. Şiir yazılır.
                      Kontrol listesi doldurulur.
          İlişkili    Sabır, merhamet, öz denetim
          Değerler
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta                                            Süre  30 dk.



          ETKİNLİĞİN UYGULANMASI


          1.  Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruyu cevaplamalarını isteyiniz.



            İslam dinine göre ideal manada oruç, tüm organların iştirak ettiği bir ibadettir. Bu nedenle Hz.
            Muhammed (s.a.v.) “Sizden birisi oruç tuttuğu zaman birisi gelip ona sataşırsa veya onunla kavga
            edecek olursa ‘Ben oruçluyum.’ desin.” (Müslim, Sıyam, 163) buyurarak oruç tutan kimselere kötü
            söz ve saldırganca davranışlarda bulunanlara aynısıyla karşılık vermemelerini, sabır göstererek
            affedici olmalarını tavsiye etmektedir. Kısacası İslam dinine göre ideal manada oruç tutan bir
            kimse oruç ibadeti sayesinde psikolojik olarak içsel bir barış ve sükûn elde etmektedir (1).
            Oruçta olumlu dil kullanmanın kişiler arası ilişkilere etkisinin yanında toplumsal ilişkilere de etkisi
            vardır. Birlikte yaşamanın gereği olarak oruçlu olan kişilerin duygu kontrollerini başarmaları,
            oruçlu olmayan kişilerin de oruç ibadetine saygı duymaları toplumsal barışa katkı sağlayacaktır.
                                                                                  Yazar tarafından hazırlanmıştır.
                                                                                           (1) Kımter, (2015)






              a) Oruçlu olmanın öfke kontrolüne olumlu etkisini artırmak için neler yapılabilir? Önerilerinizi
                 paylaşınız.


         2.  Öğrencilerden aşağıdaki örnek olayları okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.





                    Ayşe ramazanda oruç tutmaktadır. Bir gün arkadaşları onu okul çıkışı gezmek için
                    çağırdılar. Arkadaşlarının pastaneye gitme teklifi üzerine Ayşe “Ben oruçluyum.”
                    dedi. Arkadaşları da “Olsun, sen de gel, birlikte vakit geçiririz.” dediler.




              a) Ayşe’nin yaşadığı durumu siz yaşasaydınız ne hissederdiniz?
              b)  Ayşe’nin arkadaşlarının davranışını doğru buluyor musunuz? Tartışınız.


          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                                29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36