Page 31 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 31
7
Sınıf İçi Etkinlik RAMAZAN VE SAYGI
Etkinliğin Ramazanda anlayışlı ve saygılı olmanın gerekliliğini kavrayabilme.
Amacı
Bu etkinlik; öğrencilerin, ramazanda toplumsal ilişkilerde empati kurmanın ve saygılı
davranmanın önemini kavrayabilmeleri için hazırlanmıştır.
Etkinliğin
Açıklaması Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Metinler okunur, sorular sözlü olarak cevaplanır. Şiir yazılır.
Kontrol listesi doldurulur.
İlişkili Sabır, merhamet, öz denetim
Değerler
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruyu cevaplamalarını isteyiniz.
İslam dinine göre ideal manada oruç, tüm organların iştirak ettiği bir ibadettir. Bu nedenle Hz.
Muhammed (s.a.v.) “Sizden birisi oruç tuttuğu zaman birisi gelip ona sataşırsa veya onunla kavga
edecek olursa ‘Ben oruçluyum.’ desin.” (Müslim, Sıyam, 163) buyurarak oruç tutan kimselere kötü
söz ve saldırganca davranışlarda bulunanlara aynısıyla karşılık vermemelerini, sabır göstererek
affedici olmalarını tavsiye etmektedir. Kısacası İslam dinine göre ideal manada oruç tutan bir
kimse oruç ibadeti sayesinde psikolojik olarak içsel bir barış ve sükûn elde etmektedir (1).
Oruçta olumlu dil kullanmanın kişiler arası ilişkilere etkisinin yanında toplumsal ilişkilere de etkisi
vardır. Birlikte yaşamanın gereği olarak oruçlu olan kişilerin duygu kontrollerini başarmaları,
oruçlu olmayan kişilerin de oruç ibadetine saygı duymaları toplumsal barışa katkı sağlayacaktır.
Yazar tarafından hazırlanmıştır.
(1) Kımter, (2015)
a) Oruçlu olmanın öfke kontrolüne olumlu etkisini artırmak için neler yapılabilir? Önerilerinizi
paylaşınız.
2. Öğrencilerden aşağıdaki örnek olayları okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
Ayşe ramazanda oruç tutmaktadır. Bir gün arkadaşları onu okul çıkışı gezmek için
çağırdılar. Arkadaşlarının pastaneye gitme teklifi üzerine Ayşe “Ben oruçluyum.”
dedi. Arkadaşları da “Olsun, sen de gel, birlikte vakit geçiririz.” dediler.
a) Ayşe’nin yaşadığı durumu siz yaşasaydınız ne hissederdiniz?
b) Ayşe’nin arkadaşlarının davranışını doğru buluyor musunuz? Tartışınız.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 29