Page 34 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 34
8
ORUCUN HEDİYELERİ Okul Dışı Etkinlik
Etkinliğin Oruç tutmanın bireye sağladığı katkıları kavrayabilme.
Amacı
Bu etkinlik; öğrencilerin, oruç tutmanın bireylere ne tür katkılar sağladığını fark edebilmeleri için
hazırlanmıştır.
Etkinliğin
Açıklaması Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Bilgi grafikleri tamamlanır. Metinler okunur ve sorular sözlü
olarak cevaplanır. Görevle ilgili bilgi verilir. Kontrol listesi doldurulur.
İlişkili Öz denetim, sorumluluk, yardımseverlik
Değerler
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden aşağıdaki ayetleri okumalarını ve bu ayetlere göre oruç tutmanın İslam dinindeki
yerini açıklamalarını isteyiniz.
“Ey iman edenler! Sizden öncekilerin üzerine yazıldığı gibi sakınasınız diye sizin üzerinize de
sayılı günlerde oruç yazıldı.” (Bakara suresi, 183. ayet)
“O (sayılı günler), doğruyu eğriden ayırma, gidilecek yolu bulma konusunda
açıklamalar ve insanlara rehber olarak Kur’an’ın indirildiği ramazan ayıdır. Artık içinizden kim bu
aya yetişirse onu oruçlu geçirsin. Kim de hasta veya yolcu olursa, başka günlerden sayısınca
tutar. Allah sizin için kolaylık istiyor, güçlük çekmenizi istemiyor. Sayıyı
tamamlamanız, size doğru yolu göstermesinden ötürü Allah’ı tazimle anmanız için ve
şükredesiniz diye (uygun hükümler gönderiyor).” (Bakara suresi, 185. ayet)
2. Öğrencilerden aşağıdaki bilgi grafiğini incelemelerini ve oruç tutmanın bireye sağladığı
katkılarla ilgili düşüncelerini paylaşmalarını isteyiniz.
Allah’ın farz
kıldığı bir ibadet Oruç tutmak,
olduğu için bireye ne gibi İradeyi
bireye sevap faydalar güçlendirir.
kazandırır. sağlayabilir?
Allah’ın rızasını
kazanmaya
vesile olur.
32 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü