Page 39 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 39
9 BİR OLMAK BİZE
Sınıf İçi Etkinlik İYİ GELECEK
2. Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
RAMAZAN GAZETESİ
BU KÖYDE TEK İFTAR
SOFRASI KURULUYOR
Amasya’nın Taşova Ezanın okunmasıyla
ilçesine bağlı Geydoğan oruçlarını açan
köyü sakinleri, köylüler, daha sonra
ramazanda her gün çaylarını yudumlayıp
iftarı bir arada yapıyor. teravih namazının
İlçe merkezine 16 ardından evlerine
kilometre uzaklıktaki gidiyor.
900 nüfuslu Geydoğan
köyünde ramazanda Köy muhtarı İlhami
her akşam tek iftar Köybaşı, köylerinde
sofrası kuruluyor. iftarın birlik ve
beraberlik içinde
Birbirine küs ve dargın gerçekleştirildiğini
kimsenin bulunmadığı söyledi. Köyde
köyde ramazan Görsel 17 herkesin uygulamayı
boyunca listeye benimsediğini dile
isimlerini yazdıran "Gönül birliğiyle bu yola getiren Köybaşı, “İftar
vatandaşlar, yemekleri çıktık, bu yoldan kopmak programımızı otuz
sırayla hazırlıyor. istemiyoruz." gün boyunca sıraya
Cami avlusunda koyuyoruz. İftar
yapılan iftarda yemeği verme günü gelen kişi
veren aile fertlerinden biri köylüleri kapıda bunu aşçıya bildiriyor, ona göre malzemesini
karşılıyor, ezana kadar vatandaşlar sohbet alıyor, aşçıyla yemeğini hazırlıyor. Köy halkı
ediyor. İftar zamanı yaklaşınca köyün birlikte oturup büyük mutlulukla iftarını
gençleri yemekleri masalara servis ediyor. yapıyor.” dedi.
Anadolu Ajansı, (2019),
(Düzenlenmiştir.)
a) Metinde bahsedilen iftar geleneğinin köy halkına ne gibi olumlu etkileri olabilir? Tartışınız.
b) Metindekine benzer iftar geleneklerinin toplumda hangi değerlerin güçlenmesine katkı
sağladığı söylenebilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.
c) Ramazanda toplumdaki birlik ve beraberliği güçlendirme açısından farklı ne tür uygulamalar
yapılabilir? Önerilerinizi paylaşınız.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 37