Page 42 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 42

10
                      RAMAZANDA BİR GÜN                                             Sınıf İçi Etkinlik


           Etkinliğin   Ramazan günlerini sünnete uygun geçirmenin önemini kavrayabilme.
           Amacı
                       Bu etkinlik, öğrencilerin ramazan günlerini Hz. Muhammed’in (s.a.v.) hayatını örnek alarak
                       planlayabilmeleri için hazırlanmıştır.
           Etkinliğin
           Açıklaması  Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Metin okunur ve video izlenir. Sorular sözlü olarak cevaplanır.
                       Bilgi grafiği tamamlanır. Kontrol listesi doldurulur.
           İlişkili    Sorumluluk, öz denetim
           Değerler
           Araç Gereç  Etkileşimli tahta                                           Süre  30 dk.


          ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

          1.   Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruyu cevaplamalarını isteyiniz.



                               HZ. MUHAMMED (S.A.V.) DÖNEMİ RAMAZAN GÜNLÜĞÜ
           Hz. Muhammed (s.a.v.) ramazanda insanları oruç tutmaya teşvik ederdi. Kendisi sahuru geç vakte
           bırakır ve iftarda acele edilmesi hususunda insanları uyarırdı. Oruçlu kimselere gündüzlerini
           ibadetle geçirmelerini, kavga ve münakaşadan uzak durmalarını söyler; günlük hayatlarına devam
           ederken de orucun kendileri için bir engel olmayacağını yaşantısıyla gösterirdi. İftar yemeği
           vermeye ve iftar vakti duaya teşvikte bulunan Hz. Muhammed’in (s.a.v.) kendisi de sahabeden
           birçok kimseyi “mübarek yemek” olarak nitelediği sahur ve iftar yemeğine davet eder, iftar vakti
           çeşitli dualar yapardı. Manevi anlamda yeniden bir diriliş olan ramazanın gecelerini de ihya
           etmenin önemine değinen Hz. Muhammed (s.a.v.), gecelerini teravih ve benzeri nafile namazlarla
           ihya ederdi. Özellikle ramazanın son on günü itikâfa (mescitte ibadet, Allah’a yakınlık elde etme
           niyetiyle bir süre durmak) çekilerek Kadir Gecesi’ni aramaya çalışan Hz. Muhammed (s.a.v.), onun
           son on gününde olabileceğini söylerdi. Yine Kur’an-ı Kerim’in indirildiği bu ayda Hz. Muhammed
           (s.a.v.), Kur’an okumaya ayrı bir önem verirdi. Her gece o zamana kadar kendisine indirilen ayetleri
           Cebrail’e (a.s.) arz ederek mukabele geleneğinin oluşmasını sağlamıştır.

                                                                                 Atalay, (2014), (Düzenlenmiştir.)


              a)  Hz. Muhammed'i (s.a.v.) örnek alarak ramazanı ihya etmek için neler yapabilirsiniz?





         2.  Öğrencilerden karekodu verilen videoyu izlemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.


                        http://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/KarekodGoster.ashx?Id=9795




              a)  Videodan hareketle işinin zorluklarına rağmen oruç tutan bireylerin coşkusu nasıl
                  açıklanabilir?
              b)  Oruç tutan bireylerin günlük yaşamlarında gözlemlediğiniz değişiklikler nelerdir? Örnek
                  veriniz.
              c)  Ramazanda bir gününüzü planlarken Hz. Muhammed’in (s.a.v.) hangi yönlerini örnek
                  alabilirsiniz?

          40                                                                         Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47