Page 43 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 43
10
Sınıf İçi Etkinlik RAMAZANDA BİR GÜN
3. Öğrencilerden aşağıdaki bilgi grafiğini incelemelerini ve tamamlamalarını isteyiniz.
Hz. Muhammed (s.a.v.) ramazan Vakitler Sünnete uygun şekilde ramazan
günlerini nasıl geçirirdi? günlerini nasıl geçirebiliriz?
• Teheccüd namazını kılardı.
• Sahur yemeğini imsak vaktine kadar Sahur Vakti
uzatırdı.
• Mukabele okurdu.
• Sahabelerle sohbet ederdi.
• Allah’ı zikrederdi.
• Kızdığında dahi “Ben oruçluyum.” Gündüz
derdi.
• Cömert davranırdı.
• İnsanlara iyilik ederdi.
• İftar duası ederdi.
• İftar yapmakta acele ederdi.
• Hurma ve su ile orucunu açardı. İftar Vakti
• Orucunu açtıktan sonra akşam
namazını kılardı.
• Teravih namazı kılardı.
• Tövbe ve istiğfar ederdi. Gece
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip
olduğunuzu düşündükleriniz için “Evet”i, sahip olmadığınızı düşündükleriniz için “Hayır”ı
işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Her koşulda oruç tutmanın önemini fark ederim.
Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ramazanda bir gününü nasıl geçirdiğini bilirim.
Ramazan günlerini sünnete uygun planlamanın önemine inanırım.
Hz. Muhammed’in (s.a.v.) oruçlu geçirdiği bir gününü kendime örnek alırım.
Ramazan günlerimi planlı geçirmeye gayret ederim.
Hazırlayan: Zeynep Sare TÜZGEN KONYALI 41