Page 48 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 48
ŞÜKRÜN ANAHTARI 12
ORUÇ Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Ramazan orucunun bireylerde şükür duygusunu geliştirdiğini kavrayabilme.
Amacı
Bu etkinlik, öğrencilerin ramazanda temel gıdaların değerini anlayarak şükür duygusunu
geliştirmeleri için hazırlanmıştır.
Etkinliğin
Açıklaması Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Video izlenir. Metin okunur. Sorular sözlü olarak cevaplanır. Bilgi
grafiği tamamlanır. Görevle ilgili bilgi verilir. Kontrol listesi doldurulur.
İlişkili Sevgi, saygı
Değerler
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden karekodu verilen videoyu izlemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
http://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/KarekodGoster.ashx?Id=9798
a) En çok neler için şükredersiniz? Sebepleriyle açıklayınız.
b) Ne tür deneyimlerin bireylerdeki şükür duygusunu artırdığını düşünüyorsunuz?
Arkadaşlarınızla paylaşınız.
c) Ramazan Bayramı’nın şükür bayramı olarak da adlandırılmasının sebepleri neler olabilir?
2. Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
ORUÇ VE ŞÜKÜR
Yeryüzü kendisi için âdeta büyük bir sofra gibi önüne serilen insan, dinî sorumluluk yaşına
geldiğinde Rabb’inin şu hikmetli emriyle karşılaşır: “Ey iman edenler! Sizden öncekilerin üzerine
yazıldığı gibi sakınasınız diye sizin üzerinize de sayılı günlerde oruç yazıldı...” (Bakara suresi, 183.
ayet) (1). Bu ilahi emirle ramazanda müminlerin belirli sürelerde yeme ve içmesi yasaklanmış olur.
İnsan, yaratılışı gereği bazı hakikatleri zıtlıklar sayesinde anlayabilir. Bazı nimetlerin değeri de bu
nimetlerden mahrum kalındığında anlaşılır. Ramazandan önce kolaylıkla erişilen ve serbestçe
faydalanılan bazı nimetlerin kıymeti zamanla yeterince hissedilmeyebilir. Hayati önem taşıyan
ekmek, su gibi en temel nimetlerin değeri zamanla unutulabilir. Sahip olunan temel nimetlerin
gerçek değerinin hissedilmemesi beraberinde birçok olumsuzluğu doğurabilir. Elindekilerin
değerini bilmeyen kişiler kendilerini daima daha fazlasına sahip olanlarla kıyaslamaya başlayıp
yaşadıkları memnuniyetsizlik sonucunda mutsuzluğa kapılabilir veya israfa düşebilirler.
Görsel 22
46 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü