Page 48 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 48

ŞÜKRÜN ANAHTARI                    12
                      ORUÇ                                                          Sınıf İçi Etkinlik

          Etkinliğin   Ramazan orucunun bireylerde şükür duygusunu geliştirdiğini kavrayabilme.
          Amacı
                      Bu etkinlik, öğrencilerin ramazanda temel gıdaların değerini anlayarak şükür duygusunu
                      geliştirmeleri için hazırlanmıştır.
          Etkinliğin
          Açıklaması  Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Video izlenir. Metin okunur. Sorular sözlü olarak cevaplanır. Bilgi
                      grafiği tamamlanır. Görevle ilgili bilgi verilir. Kontrol listesi doldurulur.
          İlişkili    Sevgi, saygı
          Değerler
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta                                            Süre  30 dk.



          ETKİNLİĞİN UYGULANMASI


          1.  Öğrencilerden karekodu verilen videoyu izlemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.


                       http://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/KarekodGoster.ashx?Id=9798



              a) En çok neler için şükredersiniz? Sebepleriyle açıklayınız.
              b)  Ne tür deneyimlerin  bireylerdeki şükür duygusunu artırdığını düşünüyorsunuz?
                 Arkadaşlarınızla paylaşınız.
              c)  Ramazan Bayramı’nın şükür bayramı olarak da adlandırılmasının sebepleri neler olabilir?




          2.  Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.



                                                 ORUÇ VE ŞÜKÜR
            Yeryüzü kendisi için âdeta büyük bir sofra gibi önüne serilen insan, dinî sorumluluk yaşına
            geldiğinde Rabb’inin şu hikmetli emriyle karşılaşır: “Ey iman edenler! Sizden öncekilerin üzerine
            yazıldığı gibi sakınasınız diye sizin üzerinize de sayılı günlerde oruç yazıldı...” (Bakara suresi, 183.
            ayet) (1). Bu ilahi emirle ramazanda müminlerin belirli sürelerde yeme ve içmesi yasaklanmış olur.
            İnsan, yaratılışı gereği bazı hakikatleri zıtlıklar sayesinde anlayabilir. Bazı nimetlerin değeri de bu
            nimetlerden mahrum kalındığında anlaşılır. Ramazandan önce kolaylıkla erişilen ve serbestçe
            faydalanılan bazı  nimetlerin kıymeti zamanla yeterince hissedilmeyebilir.  Hayati önem taşıyan
            ekmek, su gibi en temel nimetlerin değeri zamanla unutulabilir. Sahip olunan temel nimetlerin
            gerçek değerinin hissedilmemesi beraberinde birçok olumsuzluğu doğurabilir. Elindekilerin
            değerini bilmeyen kişiler kendilerini daima daha fazlasına sahip olanlarla kıyaslamaya başlayıp
            yaşadıkları memnuniyetsizlik sonucunda mutsuzluğa kapılabilir veya israfa düşebilirler.





             Görsel 22







          46                                                                         Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53