Page 102 - Değerler Eğitimi
P. 102
DÜRÜSTLÜK
10
Sınıf İçi Etkinlik GÜVENİLİR SATICI
2. Okuduğunuz örnek olaydan hareketle öğrencilerin soruları cevaplamasını sağlayınız.
a) Sizce müşteriler, ürün iade taleplerinde dürüst davranmış mıdır? Sizi bu düşüncelere
yönlendiren nedenleri belirtiniz.
1. Müşteri 2. Müşteri 3. Müşteri
b) Mağaza sahibi siz olsanız ürünler için talep edilenler doğrultusunda nasıl hareket edersiniz?
Gerekçeleriyle açıklayınız.
c) Bir mağazada hangi özelliklerin bulunması müşterilerin o mağazaya güven duygusunu
artırır?
ç) Herhangi bir mağazadan alışveriş yaptığınızda memnun kalmadığınız bir ürünün
değiştirilmesi talebiniz reddedilseydi neler hissederdiniz? Böylesi bir durumda aynı
mağazadan tekrar alışveriş yapıp yapmayacağınıza dair düşüncelerinizi nedenleri ile
belirtiniz.
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için "Evet", sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Dürüstlüğün insan ilişkilerindeki önemini bilirim.
Farklı bağlam ve durumlara göre dürüstlük ilkesi üzerine nasıl bir tutum sergileyeceği-
mi belirleyebilirim.
Dürüstlüğün güven ve saygınlık kazandıran bir değer olduğunu düşünürüm.
Gerçeği çarpıtmadan ve değiştirmeden ifade ederim.
Sonucu aleyhime de olsa doğru olanı yapmaktan vazgeçmem.
Hazırlayan: Kubilay ÜNSAL 101