Page 97 - Değerler Eğitimi
P. 97

DÜRÜSTLÜK
                      SÖZ VE ÖTESİ                        8                         Sınıf İçi Etkinlik

          Etkinliğin   Verilen sözü yerine getirmenin veya getirmemenin muhtemel sonuçlarını öngörebilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik, öğrencilerin sözleri ve davranışları arasında tutarlılık olması gerektiğini fark
          Açıklaması  edebilmeleri üzerinedir.
                      Verilen metin öğrencilere okunur. "Ya Sonra" etkinliğinde örnek durumlar aracılığıyla öğrencilerin
                      verilen durumların devamını getirmesi sağlanır. Öğrencilerden olumlu ve olumsuz olaylar
                      zinciri oluşturmaları istenir. Tutulan veya tutulmayan bir sözün beklenmedik büyük sonuçlar
                      doğurabileceğinin anlaşılması amaçlanır. Etkinlik tamamlandıktan sonra kontrol listesinin
                      doldurulmasına rehberlik edilir.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta.                                           Süre  30 dk.

         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
         1.   Metni öğrencilere okuyunuz.

                                            KÜÇÜK SÖZLER BÜYÜRSE
           İnsanın ortaya koymuş olduğu söz ve davranışların sonuçları büyük etkiler meydana getirmektedir.
           İnsanın ağzından çıkan sözler bazen çok geniş alanlarda büyük etkiler oluşturabilir. Verilen bir
           sözün yerine getirilmesi hayal edilemeyecek kadar büyük faydalar ortaya çıkarabilir ya da yerine
           getirilmeyen bir söz yüzünden akla gelmeyecek olumsuz sonuçlar doğabilir.
                                                                                     Yazar tarafından hazırlanmıştır.

         2.    Her durum için altı gönüllü öğrenci seçiniz. Üç öğrencinin olumlu, üç öğrencinin de olumsuz
             olaylar zinciri kurgulayarak verilen durumları devam ettirmelerini sağlayınız.



           Takım hocası takımda yedek                                   Ya Sonra
           kaleci olan Ali’yi gösterdiği
           performanstan dolayı sonraki            Olumlu Yordama
           maçta oynatacağına dair söz verir.      Birinci Öğrenci:
           Beklenen maç geldiğinde takımın         İkinci Öğrenci:
           maçı çok iyi götürdüğünü gören          Üçüncü Öğrenci:
           takım hocası iyi gidişatı bozmamak
           için Ali’yi oyuna sokma konusunda
           tereddüt yaşar. Ya sonra ne olur?       Olumsuz Yordama
                                                   Birinci Öğrenci:
                                                   İkinci Öğrenci:
                                                   Üçüncü Öğrenci:
                 Örnek Durum-1


















          96                                                                        Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102