Page 128 - Değerler Eğitimi
P. 128
7 ÖZ DENETİM
Sınıf İçi Etkinlik SEÇ BAKALIM
Etkinliğin Davranışlarının sonuçlarını düşünerek karar verebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin öz denetimin akademik başarıyı arttırabileceğini fark etmeleri üzerine-
Açıklaması dir.
Öğrencilerin öz denetimle ilgili cümleyi yorumlamaları sağlanır. Öz denetim formu etkileşimli
tahtada açılarak öğrencilerden belirli durumlar karşısında nasıl davranacaklarını seçmeleri ya da
kendi seçeneklerini oluşturmaları istenir. Seçeneklerin kısa ve uzun vadedeki sonuçları sınıfça
tartışılır. Öğrencilerin kontrol listesini doldurmaları sağlanır.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Aşağıda yer alan soruyu öğrencilerin cevaplamasını sağlayınız.
a) Amin Maalouf’un "Dümen başındaki insan rüzgârın
nereden eseceğine karar veremez, ne şiddetle
eseceğine de ama kendi yelkenini yönlendirebilir."
sözünü öz denetim değeri bağlamında yorumlayınız.
Görsel 1
2. Öz denetim formunu etkileşimli tahtada açarak öğrencilerden kendilerine uygun seçeneği
düşünmelerini isteyiniz. Eğer seçenekler kendilerine uygun değilse kendilerine uygun yeni bir
seçenek oluşturabileceklerini belirtiniz.
KENDİ
DURUM 1. SEÇENEK 2. SEÇENEK
SEÇENEĞİNİZ
Ertesi güne yetiştirmeniz gereken bir ödeviniz Ödevinizi yapar-
var. Aynı akşam tuttuğunuz takımın kaçırmak Maçı izlersiniz. sınız.
istemeyeceğiniz önemli bir maçı da var.
Telefonu duyma-
Ders çalışırken telefonunuza bildirim geldiği Dersi bırakıp tele-
için dikkatiniz dağılıyor, odaklanmakta zorla- fondaki bildirimle- yacağınız bir yere
nıyorsunuz. rinize bakarsınız. kaldırıp dersinize
odaklanırsınız.
Türk dili ve edebiyatı dersinde deneme yazma
etkinliğini erken bitiren arkadaşlarınızın kendi
aralarındaki konuşmaları odaklanmanızı Arkadaşlarınıza Denemeyi tamam-
zorlaştırdı. Onlara katılmak istediniz ama de- katılırsınız. larsınız.
nemeyi tamamlayıp sorumluluğunuzu yerine
getirmeniz de gerekiyordu.
Okuldan eve dönüp günlük ders tekrarını
ve araştırma görevlerini yapıyordunuz. Yan Çalışmayı bırakıp TV’nin sesini kısıp
TV izlemeye geçer-
çalışmaya devam
odadan sevdiğiniz TV programının sesini siniz. edersiniz.
duydunuz.
Çalışmaya de-
Öğretmen sınıfı gruplara ayırarak her gruba Arkadaşlarınıza
bir proje çalışması verdi. Gruptaki arkadaşla- sinirlendiğiniz için vam edip projeyi
rınız kendi sorumluluklarını yerine getirmeyip çalışmayı bırakır- tamamlar, durumu
öğretmene bildirir-
tüm işi size bıraktı. Bu duruma sinirlendiniz. sınız.
siniz.
Ödevinizin yapa-
Ödevinizi yapma-
Ödevinizi son güne bıraktığınız için yetiştire- bildiğiniz kadarını
meyeceğinizi düşündünüz ve endişelendiniz. dan okula gider- yapmaya çalışır-
siniz.
sınız.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 127