Page 130 - Değerler Eğitimi
P. 130

8                      İLME ADANMIŞ        ÖZ DENETİM
              Sınıf İçi Etkinlik                                               BİR ÖMÜR
          Etkinliğin   Ülkesine ve insanlığa faydası olan bilim insanlarının sahip olduğu özellikleri fark edebilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik; öğrencilerin ülkesine ve insanlığa faydası dokunan, millî ve manevi değerleri
          Açıklaması  yücelten, büyük bir azim ve kararlılıkla çalışarak ülkesini tüm dünyaya tanıtan bilim
                      insanlarından Fuat Sezgin’in yaşam öyküsünden hareketle başarıya ulaşmada öz denetimin
                      etkisini fark edebilmeleri üzerinedir.
                      Etkinlik etkileşimli tahtada açılarak öğrencilerin yönergeler doğrultusunda etkinliği takip
                      etmelerine ve öğrencilerin kontrol listesini doldurmasına rehberlik edilir.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta.                                           Süre  30 dk.

         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

         1.   Metni etkileşimli tahtada açarak öğrencilerden okumalarını isteyiniz.
                                                                        Hayatı boyunca birçok başarıya
                                                                        imza atmış olan Fuat Sezgin,
                                                                        yaptığı çalışmalarla Türk
                                                                        İslam ve bilim tarihine adını
                                                                        altın harflerle yazdırmıştır.
                                                                        Yaptığı üstün nitelikli
                                                                        çalışmalardan dolayı Kültür
                                                                        ve Turizm Bakanlığı 2016 Özel
                                                                        Ödülü'ne layık görülmüş ayrıca
                                                                        Cumhurbaşkanlığı genelgesiyle
                                                                        2019 yılı "Prof. Dr. Fuat Sezgin
                                                                        Yılı" olarak ilan edilmiştir.
                                                                        Prof. Dr. Fuat Sezgin 24 Ekim
                                                                        1924 tarihinde Bitlis'te doğdu.
           Görsel 1                                                     Erzurum'da ortaokulu ve liseyi
           bitirip 1943 yılında ilk planına göre matematik okuyup mühendis olmak için İstanbul'a geldi. Bir
           akrabasının tavsiyesi üzerine, İstanbul Üniversitesi Şarkiyat Araştırmaları Enstitüsünde alanında
           en tanınmış uzmanlardan Alman şarkiyatçı Helmut Ritter tarafından verilen bir seminere katılan
           Sezgin, ilk planını kökten değiştirdi. Ritter'in anlattıklarının büyüleyici etkisi altında Fuat Sezgin
           ertesi gün derslere kayıt olmak üzere Enstitü'ye gitti. Ne kayıt için son günün geçmesi ne de
           Ritter'in alanının çok zor olduğuna yönelik uyarmaları, Sezgin'i kesin kararından vazgeçiremedi.
           Alman ordusunun 1943 yılında Bulgaristan'a kadar ilerlemesinden dolayı Türkiye'de üniversite
           öğretimi askıya alındığında Ritter, öğrencilerine bu uzun arayı değerlendirmelerini ve Arapça
           öğrenmelerini tavsiye etti. O sırada Fuat Sezgin Cerîr et-Taberî’nin tefsirini, Türkçe meali içeren
           kitaplarla karşılaştırmaya karar verdi ve zor bir dille yazılan tefsiri anlayabilmek için altı ay boyunca
           her gün 17 saat Arapça çalıştı. Altı ayın sonunda Taberî tefsirinin Arapçasını gazete okur gibi
           okuyordu. Helmut Ritter, Ebû Hamid el-Gazalî’nin İhyâu Ulûmi'd-Dîn kitabını okuması için Fuat
           Sezgin'in önüne koyduğunda, öğrencisinin bunu kolayca başarabilmesine çok memnun oldu. Dil
           öğrenmede büyük yeteneğe sahip olan Fuat Sezgin’in beş dile aynı anda başlayarak her yıl yeni bir
           dil öğrenmesini önerdi. Sezgin de ileri yaşlarına kadar bu yüksek çalışma temposunu devam ettirdi.
           (…)
                                                                                                                                                                                     Kısaltılmıştır.









         Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                                129
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135