Page 130 - Değerler Eğitimi
P. 130
8 İLME ADANMIŞ ÖZ DENETİM
Sınıf İçi Etkinlik BİR ÖMÜR
Etkinliğin Ülkesine ve insanlığa faydası olan bilim insanlarının sahip olduğu özellikleri fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik; öğrencilerin ülkesine ve insanlığa faydası dokunan, millî ve manevi değerleri
Açıklaması yücelten, büyük bir azim ve kararlılıkla çalışarak ülkesini tüm dünyaya tanıtan bilim
insanlarından Fuat Sezgin’in yaşam öyküsünden hareketle başarıya ulaşmada öz denetimin
etkisini fark edebilmeleri üzerinedir.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılarak öğrencilerin yönergeler doğrultusunda etkinliği takip
etmelerine ve öğrencilerin kontrol listesini doldurmasına rehberlik edilir.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Metni etkileşimli tahtada açarak öğrencilerden okumalarını isteyiniz.
Hayatı boyunca birçok başarıya
imza atmış olan Fuat Sezgin,
yaptığı çalışmalarla Türk
İslam ve bilim tarihine adını
altın harflerle yazdırmıştır.
Yaptığı üstün nitelikli
çalışmalardan dolayı Kültür
ve Turizm Bakanlığı 2016 Özel
Ödülü'ne layık görülmüş ayrıca
Cumhurbaşkanlığı genelgesiyle
2019 yılı "Prof. Dr. Fuat Sezgin
Yılı" olarak ilan edilmiştir.
Prof. Dr. Fuat Sezgin 24 Ekim
1924 tarihinde Bitlis'te doğdu.
Görsel 1 Erzurum'da ortaokulu ve liseyi
bitirip 1943 yılında ilk planına göre matematik okuyup mühendis olmak için İstanbul'a geldi. Bir
akrabasının tavsiyesi üzerine, İstanbul Üniversitesi Şarkiyat Araştırmaları Enstitüsünde alanında
en tanınmış uzmanlardan Alman şarkiyatçı Helmut Ritter tarafından verilen bir seminere katılan
Sezgin, ilk planını kökten değiştirdi. Ritter'in anlattıklarının büyüleyici etkisi altında Fuat Sezgin
ertesi gün derslere kayıt olmak üzere Enstitü'ye gitti. Ne kayıt için son günün geçmesi ne de
Ritter'in alanının çok zor olduğuna yönelik uyarmaları, Sezgin'i kesin kararından vazgeçiremedi.
Alman ordusunun 1943 yılında Bulgaristan'a kadar ilerlemesinden dolayı Türkiye'de üniversite
öğretimi askıya alındığında Ritter, öğrencilerine bu uzun arayı değerlendirmelerini ve Arapça
öğrenmelerini tavsiye etti. O sırada Fuat Sezgin Cerîr et-Taberî’nin tefsirini, Türkçe meali içeren
kitaplarla karşılaştırmaya karar verdi ve zor bir dille yazılan tefsiri anlayabilmek için altı ay boyunca
her gün 17 saat Arapça çalıştı. Altı ayın sonunda Taberî tefsirinin Arapçasını gazete okur gibi
okuyordu. Helmut Ritter, Ebû Hamid el-Gazalî’nin İhyâu Ulûmi'd-Dîn kitabını okuması için Fuat
Sezgin'in önüne koyduğunda, öğrencisinin bunu kolayca başarabilmesine çok memnun oldu. Dil
öğrenmede büyük yeteneğe sahip olan Fuat Sezgin’in beş dile aynı anda başlayarak her yıl yeni bir
dil öğrenmesini önerdi. Sezgin de ileri yaşlarına kadar bu yüksek çalışma temposunu devam ettirdi.
(…)
Kısaltılmıştır.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 129