Page 165 - Değerler Eğitimi
P. 165
SABIR 9
SABIR, YA SABIR! Okul İçi Etkinlik
3. Görselleri etkileşimli tahtada açarak öğrencilerin incelemelerini sağlayınız.
Görsel 3 Görsel 4 Görsel 5
a) Görseller ile sabır kavramı arasında bağlantı kurunuz. Sabrın neden gerekli olduğu ile ilgili
düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
b) "En çok hangi meslekte sabırlı olmak gerekir?" sorusu üzerine arkadaşlarınızla tartışınız.
4. Aşağıda verilen kavramları öğrencilerinize okuyunuz. "Ya Sabır!" başlıklı, "3S" konulu bir afiş
tasarımı yapmaları için öğrencilerinizi yönlendiriniz. Afişler tamamlandığında öğrencilerin
çalışmalarını önce arkadaşlarıyla paylaşmasını ve daha sonra okul panosunda sergilemelerini
isteyiniz.
Sabır: Acı, yoksulluk,
haksızlık vb. üzücü YA SABIR!
durumlar karşısında
ses çıkarmadan onların
geçmesini bekleme
erdemi, dayanç.
Sebat: Sözünden veya
3S kararlarından dönmeme,
bir işi sonuna değin
sürdürme, direşme.
Selamet: Her türlü korku,
tasa ve tehlikeden uzak,
güvende olma durumu,
kurtuluş.
https://sozluk.gov.tr/
Görsel 6
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için "Evet", sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Sabrı ve sabrın bileşenlerini bilirim.
Sabırlı olmanın insan hayatına katkılarını fark ederim.
Başladığım işi tamamlarım.
Amacıma ulaşma konusunda kararlıyımdır.
Sabrın başarıya ulaşmada önemli olduğunu düşünürüm.
164 Hazırlayan: Bahar KAPLAN