Page 168 - Değerler Eğitimi
P. 168

11                                          SABIR
             Okul Dışı Etkinlik                                                  DİNLE/N
          Etkinliğin   İletişimde karşı tarafı sabırla dinlemenin önemini fark edebilme.
          Amacı

          Etkinliğin   Bu etkinlik, öğrencilerin iletişimde karşı tarafı etkin bir şekilde sabırla dinleyebilmelerini
          Açıklaması  sağlamak için hazırlanmıştır.
                      Metin etkileşimli tahtada açılır. Öğrencilerin metni okuması ve soruları cevaplaması sağlanır.
                      Öğrencilere okul dışında uygulayacakları göreve ilişkin bilgi verilir. Öğrencilerin kontrol  listesini
                      doldurmalarına rehberlik edilir.

          Araç Gereç  Etkileşimli tahta.                                           Süre  30 dk.

         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
         1.   Aşağıdaki okuma parçasını okuyunuz. Öğrencilerin okuma sırasında aktif dinleme ile hikâyeye
             dair notlar almalarını isteyiniz.
           80'ine merdiven dayamış yaşlı baba ile onu ziyarete
           gelen 45 yaşında ve saygın bir işi olan oğlu salonda
           oturuyorlardı. Hal-hatırdan, çoluk-çocuktan, havadan-
           sudan sohbet ettikten sonra oğlu susmuş, ayrılmanın
           sinyalini vermişti. O anda üzerinde oturdukları sedirin
           yanındaki pencerenin pervazına bir karga kondu.
           Yaşlı baba kargaya gülümseyerek biraz baktıktan sonra
           oğluna sordu: "Bu ne oğlum?"
           Oğlu şaşkın, cevapladı: "O bir karga baba."
           Yaşlı baba kargaya biraz daha baktıktan sonra yine
           sordu: "Bu ne oğlum?"                               Görsel 1
           Oğlu daha da şaşkın, yine cevapladı: "Baba, o bir karga."
           Karga hâlâ pervazda, komik hareketlerle başını sağa sola çeviriyor, başını yan yatırıyor, havaya
           bakıyor, sonra başını yine onlara çeviriyordu.
           Yaşlı baba üçüncü defa sordu:"Bu ne?"
           Oğlunun şaşkınlığı sabırsızlığa dönmüştü: "O bir karga baba, üç oldu soruyorsun. Beni işitmiyor
           musun?"
           Yaşlı baba dördüncü defa da sorunca oğlunun sabrı taştı ve sesini yükseltti: "Baba bunu neden
           yapıyorsun? Tam dört defadır onun ne olduğunu soruyorsun, sana cevap veriyorum ve sen hâlâ
           sormaya devam ediyorsun. Sabrımı mı deniyorsun?"
           Babası -yüzünde hâlâ bir gülümseme- yerinden kalktı, içerideki odaya gitti ve elinde bir
           defterle döndü. Bu bir hatıra defteriydi. Oturdu, sayfalarını karıştırdı ve aradığını buldu. Sevgiyle
           gülümsemeye devam ederek sayfası açık bir vaziyette defteri oğluna uzattı ve o sayfayı okumasını
           söyledi.
           "Bugün 3 yaşındaki minik yavrumla salondaki sedirde otururken yanı başımızdaki pencerenin
           pervazına bir karga kondu. Oğlum tam 23 defa onun ne olduğunu sordu. 23 soruşunda da ona
           sevgiyle sarılarak, onun bir karga olduğunu söyledim. Rahatsız olmak mı? Hayır! Onun sorusunu
           masumca tekrar edişi içimi sevgiyle doldurdu."

               https://hatemogluilkokulu.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/34/17/739139/icerikler/yasli-baba-ve-oglu_1845608.html?CHK=8915a421f3c1b302add6612a8f155eb9
              a)  Aile içi iletişimde sabırla dinlemenin önemi üzerine metinden çıkardığınız anlamları sınıf
                 içinde paylaşınız.
              b)  Oğlunun babasına karşı sabrını yitirip tutumunu sertleştirmesinde ne etkili olmuş olabilir?
              c)  Kendinizi okuma parçasındaki babanın yerine koyduğunuzda neler hissettiniz?
              ç)  Okuma parçasındaki oğulun yerinde olsanız siz nasıl davranırdınız?
         Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                                167
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173