Page 168 - Değerler Eğitimi
P. 168
11 SABIR
Okul Dışı Etkinlik DİNLE/N
Etkinliğin İletişimde karşı tarafı sabırla dinlemenin önemini fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin iletişimde karşı tarafı etkin bir şekilde sabırla dinleyebilmelerini
Açıklaması sağlamak için hazırlanmıştır.
Metin etkileşimli tahtada açılır. Öğrencilerin metni okuması ve soruları cevaplaması sağlanır.
Öğrencilere okul dışında uygulayacakları göreve ilişkin bilgi verilir. Öğrencilerin kontrol listesini
doldurmalarına rehberlik edilir.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Aşağıdaki okuma parçasını okuyunuz. Öğrencilerin okuma sırasında aktif dinleme ile hikâyeye
dair notlar almalarını isteyiniz.
80'ine merdiven dayamış yaşlı baba ile onu ziyarete
gelen 45 yaşında ve saygın bir işi olan oğlu salonda
oturuyorlardı. Hal-hatırdan, çoluk-çocuktan, havadan-
sudan sohbet ettikten sonra oğlu susmuş, ayrılmanın
sinyalini vermişti. O anda üzerinde oturdukları sedirin
yanındaki pencerenin pervazına bir karga kondu.
Yaşlı baba kargaya gülümseyerek biraz baktıktan sonra
oğluna sordu: "Bu ne oğlum?"
Oğlu şaşkın, cevapladı: "O bir karga baba."
Yaşlı baba kargaya biraz daha baktıktan sonra yine
sordu: "Bu ne oğlum?" Görsel 1
Oğlu daha da şaşkın, yine cevapladı: "Baba, o bir karga."
Karga hâlâ pervazda, komik hareketlerle başını sağa sola çeviriyor, başını yan yatırıyor, havaya
bakıyor, sonra başını yine onlara çeviriyordu.
Yaşlı baba üçüncü defa sordu:"Bu ne?"
Oğlunun şaşkınlığı sabırsızlığa dönmüştü: "O bir karga baba, üç oldu soruyorsun. Beni işitmiyor
musun?"
Yaşlı baba dördüncü defa da sorunca oğlunun sabrı taştı ve sesini yükseltti: "Baba bunu neden
yapıyorsun? Tam dört defadır onun ne olduğunu soruyorsun, sana cevap veriyorum ve sen hâlâ
sormaya devam ediyorsun. Sabrımı mı deniyorsun?"
Babası -yüzünde hâlâ bir gülümseme- yerinden kalktı, içerideki odaya gitti ve elinde bir
defterle döndü. Bu bir hatıra defteriydi. Oturdu, sayfalarını karıştırdı ve aradığını buldu. Sevgiyle
gülümsemeye devam ederek sayfası açık bir vaziyette defteri oğluna uzattı ve o sayfayı okumasını
söyledi.
"Bugün 3 yaşındaki minik yavrumla salondaki sedirde otururken yanı başımızdaki pencerenin
pervazına bir karga kondu. Oğlum tam 23 defa onun ne olduğunu sordu. 23 soruşunda da ona
sevgiyle sarılarak, onun bir karga olduğunu söyledim. Rahatsız olmak mı? Hayır! Onun sorusunu
masumca tekrar edişi içimi sevgiyle doldurdu."
https://hatemogluilkokulu.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/34/17/739139/icerikler/yasli-baba-ve-oglu_1845608.html?CHK=8915a421f3c1b302add6612a8f155eb9
a) Aile içi iletişimde sabırla dinlemenin önemi üzerine metinden çıkardığınız anlamları sınıf
içinde paylaşınız.
b) Oğlunun babasına karşı sabrını yitirip tutumunu sertleştirmesinde ne etkili olmuş olabilir?
c) Kendinizi okuma parçasındaki babanın yerine koyduğunuzda neler hissettiniz?
ç) Okuma parçasındaki oğulun yerinde olsanız siz nasıl davranırdınız?
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 167