Page 169 - Değerler Eğitimi
P. 169
SABIR
DİNLE/N 11 Okul Dışı Etkinlik
2. Öğrencilere tuttukları notlarla eve gitmelerini ve evde / çevrede konuşmayı yeni öğrenen küçük
bir çocukla ya da bir ihtiyarla en az otuz dakikalık sağlıklı bir iletişim/etkileşim kurmalarını
isteyiniz. Konuşan karşı taraf, dinleyen öğrenci olmalıdır.
Bu iletişimde öğrencilerin aşağıdaki hususlara dikkat etmesini belirtiniz:
I. Sabırlı olun ve karşınızdaki insanın konuşmasına odaklanın.
II. Konuşan kişiye ara ara kendi cümlelerini tekrarlayarak dönüt verin ve onayını alın.
III. Konuşan kişinin beden diline dikkat edin. Sizin yanınızda rahat ve güvende hissetmesini
sağlayın.
IV. Konuşanın anlattıklarını sabırla sonuna kadar dinleyin, araya sadece kısa cevaplar ve
onaylarla girin.
V. Konuşurken göz temasını ihmal etmeyin.
VI. En önemlisi yaşı kaç olursa olsun her insandan bir şey öğrenebileceğinizi bilin ve bunun bir
ödev olduğunu unutun.
3. Öğrencilerden yaptıkları bu okul dışı etkinlik ile ilgili deneyim ve düşünceleri arkadaşları ile
paylaşmalarını isteyiniz. Sınıfça değerlendirme yapınız.
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için "Evet", sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Sabırlı olmanın olumlu sonuçlar doğuracağına inanırım.
Sabrın geliştirilebilir bir yetenek olduğunu savunurum.
Sabır sürecinin durağan bir faaliyet olmadığını düşünürüm.
Sabrın aktif ve bilinçli bir hazırlık olduğunu bilirim.
İletişimde sabırla dinlemenin ve kendini tutabilmenin önemini bilirim.
168 Hazırlayan: Aslıhan KELEŞ KURTOĞLU