Page 169 - Değerler Eğitimi
P. 169

SABIR
                      DİNLE/N                            11                        Okul Dışı Etkinlik

          2.  Öğrencilere tuttukları notlarla eve gitmelerini ve evde / çevrede konuşmayı yeni öğrenen küçük
              bir çocukla ya da bir ihtiyarla en az otuz dakikalık sağlıklı bir iletişim/etkileşim kurmalarını
              isteyiniz. Konuşan karşı taraf, dinleyen öğrenci olmalıdır.
              Bu iletişimde öğrencilerin aşağıdaki hususlara dikkat etmesini belirtiniz:

              I.  Sabırlı olun ve karşınızdaki insanın konuşmasına odaklanın.
              II. Konuşan kişiye ara ara kendi cümlelerini tekrarlayarak dönüt verin ve onayını alın.
              III. Konuşan kişinin beden diline dikkat edin. Sizin yanınızda rahat ve güvende hissetmesini
                 sağlayın.
              IV. Konuşanın anlattıklarını sabırla sonuna kadar dinleyin, araya sadece kısa cevaplar ve
                 onaylarla girin.
              V. Konuşurken göz temasını ihmal etmeyin.
              VI. En önemlisi yaşı kaç olursa olsun her insandan bir şey öğrenebileceğinizi bilin ve bunun bir
                 ödev olduğunu unutun.
          3.  Öğrencilerden yaptıkları bu okul dışı etkinlik ile ilgili deneyim ve düşünceleri arkadaşları ile
              paylaşmalarını isteyiniz. Sınıfça değerlendirme yapınız.

          KONTROL LİSTESİ
         Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
         düşündükleriniz için "Evet", sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
                                  Değerlendirme Ölçütleri                            Evet    Hayır

          Sabırlı olmanın olumlu sonuçlar doğuracağına inanırım.
          Sabrın geliştirilebilir bir yetenek olduğunu savunurum.
          Sabır sürecinin durağan bir faaliyet olmadığını düşünürüm.
          Sabrın aktif ve bilinçli bir hazırlık olduğunu bilirim.
          İletişimde sabırla dinlemenin ve kendini tutabilmenin önemini bilirim.

































          168                                                              Hazırlayan:  Aslıhan KELEŞ KURTOĞLU
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174