Page 132 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 132

Fizik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               6. Öğretmen simülasyonun Görsel 4 durumuna getirilmesini sağlar ve öğrenciler
                               yükler arası uzaklığı ve yüklerin birbirine uyguladığı elektriksel kuvveti; yükler arası
                               uzaklığı ve kuvvet değerini raporlarına yazarlar.

                               Öğretmen,  “Yükler  arası  uzaklığı  4  cm  olarak  görüyorsunuz.  Şimdi  yükler  arası
                               uzaklığı yarıya düşürüyorum.” diyerek yükler arası uzaklığı 2 cm yapar. Öğrenciler,
                               aradaki uzaklık ve kuvvet değerini yükler arası uzaklığı ve kuvvet değerini raporla-
                               rına yazarlar.

                               7. Öğretmen simülasyonu tekrar Görsel 4 durumuna getirerek “Yükler arası uzaklığı
                               4 cm olarak görüyorsunuz. Şimdi yükler arası uzaklığı iki katına çıkarıyorum.” açık-
                               lamasını yapar.
                               8. Öğretmen yükler arası uzaklığı 8 cm yapar. Öğrenciler yükler arası uzaklığı ve
                               kuvvet değerini inceleyerek çıkardıkları sonuçları raporlara yazarlar.
                               9. Öğrenciler tablodaki değerlere bakıp hesap makinesi veya defterlerini kullana-
                               rak yükler arası oluşan kuvvetin yük miktarları ile doğru orantılı olduğunu (Yük iki
                               katına çıktığında kuvvet iki katına çıkar.), yükler arası uzaklığın karesi ile ters oran-
                               tılı olduğunu (Uzaklık iki katına çıktığında kuvvetin dörtte birine düşer.) çıkarırlar.
                               Coulomb kuvvetinin matematiksel modelini öğretmen rehberliğinde “Deney Formu
                               Raporları”na yazarlar (ÜF2).

                               Öğretmen öğrencilerin ders boyunca yazdıkları Ek-1 Deney Formu Raporlarını, öğ-
                               rencilerle birlikte  inceler.

                               Öğretmen Ek-2 Öz Değerlendirme Formunu dağıtır ve öğrencilerin doldurmalarını
                               ister.

                               Öğrenciler, simülasyonlar sonucunda aldıkları notlara, beyin fırtınasına katılım du-
         Değerlendirme         rumlarına, sorulan sorularda tahmin yürütme becerisine göre kontrol listesi oluştu-
                               rularak ve çalışma kağıdına verdikleri cevaplara göre değerlendirilir.
                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma

                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme
                                 •  Öz Düzenleme becerileri için seçenekler sunulur.





    132
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137