Page 132 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 132
Fizik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
6. Öğretmen simülasyonun Görsel 4 durumuna getirilmesini sağlar ve öğrenciler
yükler arası uzaklığı ve yüklerin birbirine uyguladığı elektriksel kuvveti; yükler arası
uzaklığı ve kuvvet değerini raporlarına yazarlar.
Öğretmen, “Yükler arası uzaklığı 4 cm olarak görüyorsunuz. Şimdi yükler arası
uzaklığı yarıya düşürüyorum.” diyerek yükler arası uzaklığı 2 cm yapar. Öğrenciler,
aradaki uzaklık ve kuvvet değerini yükler arası uzaklığı ve kuvvet değerini raporla-
rına yazarlar.
7. Öğretmen simülasyonu tekrar Görsel 4 durumuna getirerek “Yükler arası uzaklığı
4 cm olarak görüyorsunuz. Şimdi yükler arası uzaklığı iki katına çıkarıyorum.” açık-
lamasını yapar.
8. Öğretmen yükler arası uzaklığı 8 cm yapar. Öğrenciler yükler arası uzaklığı ve
kuvvet değerini inceleyerek çıkardıkları sonuçları raporlara yazarlar.
9. Öğrenciler tablodaki değerlere bakıp hesap makinesi veya defterlerini kullana-
rak yükler arası oluşan kuvvetin yük miktarları ile doğru orantılı olduğunu (Yük iki
katına çıktığında kuvvet iki katına çıkar.), yükler arası uzaklığın karesi ile ters oran-
tılı olduğunu (Uzaklık iki katına çıktığında kuvvetin dörtte birine düşer.) çıkarırlar.
Coulomb kuvvetinin matematiksel modelini öğretmen rehberliğinde “Deney Formu
Raporları”na yazarlar (ÜF2).
Öğretmen öğrencilerin ders boyunca yazdıkları Ek-1 Deney Formu Raporlarını, öğ-
rencilerle birlikte inceler.
Öğretmen Ek-2 Öz Değerlendirme Formunu dağıtır ve öğrencilerin doldurmalarını
ister.
Öğrenciler, simülasyonlar sonucunda aldıkları notlara, beyin fırtınasına katılım du-
Değerlendirme rumlarına, sorulan sorularda tahmin yürütme becerisine göre kontrol listesi oluştu-
rularak ve çalışma kağıdına verdikleri cevaplara göre değerlendirilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.)
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme
• Öz Düzenleme becerileri için seçenekler sunulur.
132