Page 135 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 135
Fizik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 22
TEMA: ELEKTRİK VE MANYETİZMA
Etkinliğe FİZ.11.2.3. Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili bilgi top-
Dönüştürülecek layabilme
Öğrenme Çıktıları
FİZ.11.2.3.
a) Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili bilgiye ulaşmak
için kullanacağı kaynakları belirler.
b) Belirlediği kaynağı kullanarak Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım
Basamaklandırılmış alanları ile ilgili bilgileri bulur.
Bilgi Birimleri
c) Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili ulaşılan bilgileri
doğrular.
ç) Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili ulaşılan bilgileri
kaydeder.
Öğrencilerin elektriklenme çeşitlerini ve yüklü cisimler ile elektroskop arasındaki
Ön Koşul Beceriler/ etkileşimi, mıknatısların kutuplarını, etkileşimini ve pusula kullanımını bildiği kabul
Temel Kabuller
edilmektedir.
Belirlediği kaynağı kullanarak Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alan-
Tema Bazlı Öğrenci ları ile ilgili bilgileri bulmakta zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili ulaşılan bilgileri doğ-
rulamakta zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen sınıfa, iki kişi arasındaki cep telefonu görüşmesinin nasıl gerçekleşti-
ği, ses dalgalarının nasıl telefon sinyallerine dönüştüğü ile ilgili görseller ve animas-
yonlar sunabilir.
İçerik
İF2: Alüminyum folyonun ya da asansörün, cep telefonlarından yayılan elektro-
manyetik dalgaları nasıl ve neden engellediğini gösteren bir video öğrencilere iz-
letilebilir.
SF1: Öğrencilerin, güvenli yerleri düşünmelerine yardımcı olmak için olası senar-
yolar sunulabilir. Öğrenciler, potansiyel güvenli yerleri listelerken ve avantajlarını
tartışırken bu senaryolar hakkında yorumda bulunabilirler.
Süreç
SF2: Öğretmen sınıfı küçük gruplara ayırıp, her gruptan "Günlük hayatta sizlerin
karşılaştığı Faraday kafesi kullanım alanları neler olabilir?" sorusuna yanıt bulma-
ları istenebilir.
ÜF1: Alternatif proje olarak öğrencilerden Faraday kafesi ilkesiyle yapılmış bir ica-
Ürün dın nasıl bulunduğu ve hangi sorunun çözümüne katkı sağladığı ile ilgili bir içerik
hazırlamaları ve sınıfta sunmaları istenebilir.
FÖOD1: Öğrenciler, kendi seçtikleri konuya göre gruplara ayrılabilir ya da belirli
Fiziksel Öğrenme aralıklarla grup düzenleri değiştirilerek farklı gruplarda farklı öğrencilerin çalışma-
Ortamı Düzenlemeleri
larına yönelik oturma düzenleri planlanabilir.
135