Page 135 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 135

Fizik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 22


        TEMA: ELEKTRİK VE MANYETİZMA
         Etkinliğe             FİZ.11.2.3. Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili bilgi top-
         Dönüştürülecek        layabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.11.2.3.
                               a)  Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili bilgiye ulaşmak
                               için kullanacağı kaynakları belirler.
                               b)    Belirlediği  kaynağı  kullanarak  Faraday  kafesi  ve  Faraday  kafesinin  kullanım
         Basamaklandırılmış    alanları ile ilgili bilgileri bulur.
         Bilgi Birimleri
                               c)  Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili ulaşılan bilgileri
                               doğrular.
                               ç) Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili ulaşılan bilgileri
                               kaydeder.

                               Öğrencilerin  elektriklenme  çeşitlerini  ve  yüklü  cisimler  ile  elektroskop  arasındaki
         Ön Koşul Beceriler/   etkileşimi, mıknatısların kutuplarını, etkileşimini ve pusula kullanımını bildiği kabul
         Temel Kabuller
                               edilmektedir.
                               Belirlediği kaynağı kullanarak Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alan-
         Tema Bazlı Öğrenci    ları ile ilgili bilgileri bulmakta zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları           Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili ulaşılan bilgileri doğ-
                               rulamakta zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen sınıfa, iki kişi arasındaki cep telefonu görüşmesinin nasıl gerçekleşti-
                               ği, ses dalgalarının nasıl telefon sinyallerine dönüştüğü ile ilgili görseller ve animas-
                               yonlar sunabilir.
         İçerik
                               İF2:  Alüminyum  folyonun  ya  da  asansörün,  cep  telefonlarından  yayılan  elektro-
                               manyetik dalgaları nasıl ve neden engellediğini gösteren bir video öğrencilere iz-
                               letilebilir.
                               SF1: Öğrencilerin, güvenli yerleri düşünmelerine yardımcı olmak için olası senar-
                               yolar sunulabilir. Öğrenciler, potansiyel güvenli yerleri listelerken ve avantajlarını
                               tartışırken bu senaryolar hakkında yorumda bulunabilirler.
         Süreç
                               SF2: Öğretmen sınıfı küçük gruplara ayırıp, her gruptan "Günlük hayatta sizlerin
                               karşılaştığı Faraday kafesi kullanım alanları neler olabilir?" sorusuna yanıt bulma-
                               ları istenebilir.

                               ÜF1: Alternatif proje olarak öğrencilerden Faraday kafesi ilkesiyle yapılmış bir ica-
         Ürün                  dın nasıl bulunduğu ve hangi sorunun çözümüne katkı sağladığı ile ilgili bir içerik
                               hazırlamaları ve sınıfta sunmaları istenebilir.
                               FÖOD1: Öğrenciler, kendi seçtikleri konuya göre gruplara ayrılabilir ya da belirli
         Fiziksel Öğrenme      aralıklarla grup düzenleri değiştirilerek farklı gruplarda farklı öğrencilerin çalışma-
         Ortamı Düzenlemeleri
                               larına yönelik oturma düzenleri planlanabilir.



                                                                                                         135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140