Page 138 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 138

Fizik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



















                                Yüksek gerilim hatlarında           MR (manyetik rezonans) cihazı
                                   çalışan insanların
                                       kıyafetleri















                                            Arabada radyo anteninin arabanın dışına konulması
                               konuları verilir. Bu olaylarda Faraday kafesinin kullanım şeklini ve hangi amaçla
                               kullanıldığını araştırmaları için on dakika süre verilir. Sekiz grup oluşturulmuş ise bir
                               konu iki ayrı gruba verilebilir (FÖOD1).

                               Daha sonra her grubun kendi içerisinde gönüllü olan sözcüsü tarafından sırasıyla
                               araştırma sonuçları sınıfla paylaşılır. Bu paylaşım sırasında öğretmen, gerekli gör-
                               düğü yerlerde dönütlerde/düzeltmelerde bulunabilir.
                               Proje olarak öğrencilerden günlük hayatta Faraday kafesinin kullanımı ile ilgili bir
                               tasarım yapmaları istenir (ÜF1).
                               Öğrenciler; beyin fırtınasına katılım durumlarına, grup çalışmasındaki katılım ve
         Değerlendirme         beceri durumlarına, performans ödevindeki becerilerine göre oluşturulan bir kont-
                               rol listesi ile değerlendirilir.
                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri           me ve değerlendirme biçimleri vb.)

                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)

    138
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143