Page 138 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 138
Fizik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Yüksek gerilim hatlarında MR (manyetik rezonans) cihazı
çalışan insanların
kıyafetleri
Arabada radyo anteninin arabanın dışına konulması
konuları verilir. Bu olaylarda Faraday kafesinin kullanım şeklini ve hangi amaçla
kullanıldığını araştırmaları için on dakika süre verilir. Sekiz grup oluşturulmuş ise bir
konu iki ayrı gruba verilebilir (FÖOD1).
Daha sonra her grubun kendi içerisinde gönüllü olan sözcüsü tarafından sırasıyla
araştırma sonuçları sınıfla paylaşılır. Bu paylaşım sırasında öğretmen, gerekli gör-
düğü yerlerde dönütlerde/düzeltmelerde bulunabilir.
Proje olarak öğrencilerden günlük hayatta Faraday kafesinin kullanımı ile ilgili bir
tasarım yapmaları istenir (ÜF1).
Öğrenciler; beyin fırtınasına katılım durumlarına, grup çalışmasındaki katılım ve
Değerlendirme beceri durumlarına, performans ödevindeki becerilerine göre oluşturulan bir kont-
rol listesi ile değerlendirilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
Kullanılan Evrensel • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Tasarım Ögeleri me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
138