Page 140 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140
Fizik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Yarı İletken Macerası
Konu Yarı iletkenler
Yarı iletkenleri tanımlayabilme
Yarı iletkenler hakkında sorular sorabilme
Yarı iletkenler hakkında bilgi toplayabilme
Öğrenme Hedefleri
Yarı iletkenlerle ilgili toplanan bilgilerin doğru olup olmadığını değerlendirebilme
Yarı iletkenlerle ilgili toplanan bilgiler üzerinden yarı iletkenlerin kullanım alanları
ve önemine yönelik çıkarım yapabilme
• Kâğıt
• Etkileşimli Tahta
Materyaller
• Kalem
• Devre Kartı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; simülasyon, araştırma ve bağımsız çalışma, beyin fırtınası yöntem ve
tekniklerinden faydalanılmıştır.
Simülasyon: Öğretmen derse bilgisayar, cep telefonu ya da televizyona ait bir dev-
re kartı ile girer. Etkileşimli tahtadan direnç, bobin, kondansatör, diyot, LED, tran-
Etkinlik Açıklaması sistör gibi elektronik devre elemanlarını tablo şeklinde gösteren bir görsel açar.
Araştırma ve Bağımsız Çalışma: Öğrenciler sorularına yanıt bulabilmek için farklı
dijital kaynaklardan bilgi toplayabilirler.
Beyin Fırtınası: Öğrenciler yarı iletken malzemelerden yapılmış devre elemanları-
nın günlük hayattaki kullanım alanları ve önemi hakkında çıkarımlarda bulunur.
Öğrencilere "Yarı iletken teknolojisi ile ilgili neler biliyorsunuz?" sorusu yöneltilir
(SF1). Öğretmen derse bilgisayar, cep telefonu ya da televizyona ait bir devre kartı
ile girer (İF1).
Uygulama Süreci
Öğretmen etkileşimli tahtadan direnç, bobin, sığaç (kondansatör), diyot, LED,
transistör gibi elektronik devre elemanlarını tablo şeklinde gösteren bir görsel açar
(FÖOD1).
Öğrencilerden devre kartını incelemeleri istenir. Etkileşimli tahtadaki devre elemanla-
rından hangilerinin devre kartı üzerinde bulunduğunu tespit edip not almaları söylenir
(İF2).
140