Page 140 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140

Fizik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Yarı İletken Macerası
         Konu                  Yarı iletkenler
                               Yarı iletkenleri tanımlayabilme
                               Yarı iletkenler hakkında sorular sorabilme

                               Yarı iletkenler hakkında bilgi toplayabilme
         Öğrenme Hedefleri
                               Yarı iletkenlerle ilgili toplanan bilgilerin doğru olup olmadığını değerlendirebilme
                               Yarı iletkenlerle ilgili toplanan bilgiler üzerinden yarı iletkenlerin kullanım alanları
                               ve önemine yönelik çıkarım yapabilme
                                 •  Kâğıt
                                 •  Etkileşimli Tahta
         Materyaller
                                 •  Kalem
                                 •  Devre Kartı
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; simülasyon, araştırma ve bağımsız çalışma, beyin fırtınası yöntem ve
                               tekniklerinden faydalanılmıştır.
                               Simülasyon: Öğretmen derse bilgisayar, cep telefonu ya da televizyona ait bir dev-
                               re kartı ile girer. Etkileşimli tahtadan direnç, bobin, kondansatör, diyot, LED, tran-
         Etkinlik Açıklaması   sistör gibi elektronik devre elemanlarını tablo şeklinde gösteren bir görsel açar.
                               Araştırma ve Bağımsız Çalışma: Öğrenciler sorularına yanıt bulabilmek için farklı
                               dijital kaynaklardan bilgi toplayabilirler.

                               Beyin Fırtınası: Öğrenciler yarı iletken malzemelerden yapılmış devre elemanları-
                               nın günlük hayattaki kullanım alanları ve önemi hakkında çıkarımlarda bulunur.

                               Öğrencilere  "Yarı  iletken  teknolojisi  ile  ilgili  neler  biliyorsunuz?"  sorusu  yöneltilir
                               (SF1). Öğretmen derse bilgisayar, cep telefonu ya da televizyona ait bir devre kartı
                               ile girer (İF1).










         Uygulama Süreci





                               Öğretmen  etkileşimli  tahtadan  direnç,  bobin,  sığaç  (kondansatör),  diyot,  LED,
                               transistör gibi elektronik devre elemanlarını tablo şeklinde gösteren bir görsel açar
                               (FÖOD1).

                               Öğrencilerden devre kartını incelemeleri istenir. Etkileşimli tahtadaki devre elemanla-
                               rından hangilerinin devre kartı üzerinde bulunduğunu tespit edip not almaları söylenir
                               (İF2).

    140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145