Page 145 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 145
Fizik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
nelerdir?” (analiz), “Küresel aynaların ışığı toplama ve dağıtma özelliklerinin günlük
hayatı kolaylaştıracak şekilde kullanımı nasıl olabilir?” (uygulama), “Küresel ayna-
lar günlük hayatta kötü amaçlarla kullanılıyor olabilir mi?” (tartışma) gibi ifadeler
yer alabilir. Öğretmen, sınıfı uygun şekilde gruplara ayırarak her gruba farklı ilgi
alanları ve zorluk derecelerini içeren küpler dağıtır. Öğrencilerin bu küpler yardı-
mıyla çukur ve tümsek aynaların özelliklerini gözden geçirmeleri, birbirleriyle tar-
tışmaları, eksiklerini tespit etmeleri sağlanabilir.
ÜF1: Öğrencilerden sanal/gerçek veya düz/ters görüntülerin düzlem, çukur, tüm-
Ürün sek aynalardan hangilerinde oluşabileceği ile ilgili bir kavram haritası oluşturma-
ları istenebilir.
FÖOD1: Öğretmen tahtanın tüm öğrenciler tarafından rahat görülebilmesini sağ-
Fiziksel Öğrenme lamak için sınıftaki ışığı düzenleyebilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğretmen öğrencilerin tahtayı daha rahat görebilmeleri için sınıftaki
oturma düzeninde değişiklikler yapabilir.
145