Page 143 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 143

Fizik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Ek 1 Katlı Öğretim Uygulama Yönergesi


        Katlı öğretimde yarı iletkenler konusu ile ilgili öğrencilere, temel bilgi ve becerilerden üst düzey becerilere doğru görev
        seçenekleri sunulabilir. Öğretim süreci, her biri farklı derinlik ve zorlukta çalışmayı temsil eden A, B ve C olmak üzere üç
        katmandan oluşmaktadır. Öğrenciler, her bir basamak için hazırlanan görev listesinden kendilerine en uygun olanları ya
        da istediklerini seçmektedir.

        C katmanında: Temel bilgi ve anlamayı öngörür. C katmanında öğrenci temel bilgilerini yapılandırır. Bu  katman kapsamın-
        da şu görevlere yer verilebilir:
        1. Yarı iletkenler konusunu içeren sunumlarla ilgili not alma. (10 puan)
        2. Ders kitabında yarı iletken konusuyla ilgili bölümü okuma ve soruları cevaplama. (15 puan)
        3. Yarı iletkenler konusu ile ilgili edinilen bilgilerden oluşan bir paragraf yazma. (15 puan)
        4. Yarı iletken maddelerin kullanım alanlarıyla ilgili video izleme ve konu ile ilgili poster oluşturma. (15 puan)
        5. Yarı iletken maddeler ile ilgili bir sunum hazırlama. (15 puan)
        6. Yarı iletken maddeleri resimlerle anlatma. (15 puan)
        7. İletken, yalıtkan ve yarı iletken maddeler arasındaki ilişkiyi gösteren bir kavram haritası oluşturma. (15 puan)

        Bu katmanda alınması gereken puan 70’tir. İlk üç etkinliği tüm öğrenciler seçmek zorundadır. Kalanlar için 70 puanı ta-
        mamlayacak şekilde istenilen etkinlik seçilebilir. Öğrenci, bu puanı aldığında B katmanına geçebilir.

        B katmanında: C basamağında öğrenilen bilginin uygulanması ya da kullanılması, disiplinlerarası bir bakış açısı ile bu
        basamakta gerçekleşir. Problem çözme veya diğer üst düzey düşünce gerektiren görevler bu basamağa yerleştirilir. Bu
        amaçla aşağıdaki görevler verilebilir:
        1. Kullanım amaçları göz önünde bulundurulduğunda neden yalıtkan veya iletken malzemeler yerine galyum, silisyum gibi
        yarı iletken malzemeler tercih edilir? (15 puan)
        2. Sınıfta yarı iletken malzemeler içeren nesneler var mıdır? Varsa kullanım amacını ifade ediniz. (15 puan)
        3. Yarı iletkenler hangi durumlarda iletken hangi durumlarda yalıtkan hale getirilir? (15 puan)
        A Katmanında:  “Günlük yaşamda bu konuyla ilgili tartışmalar nelerdir?” sorusu işe koşularak  eleştirel düşünce ve analiz
        gerçekleştirilir. Bu katmanda yaratıcılık ön plandadır ve konulara farklı bakış açılarıyla yaklaşılmaktadır. Bu basamak üst
        düzey ve karmaşık düşünme becerileri gerektirir. Bu kapsamda  şu görevlere yer verilebilir:
        1. Büyük teknoloji firmaları, teknolojik cihazlar üretmek için yarı iletkenleri kullanır. Bu firmalar, ürettikleri teknolojik cihaz-
        larda yarı iletkenleri hangi amaçla kullanmaktadır?” (15 puan)
        2. Günümüz yarı iletken teknolojisi, teknolojik gelişmeler ile birlikte gelecekte hangi alanlarda kullanılabilir? (15 puan)
        3. Transistörler keşfedilmeden önce elektronik devrelerde hangi devre elemanları kullanılmaktaydı? (15 puan)

        Konu ile ilgili verilen sorular örnek niteliğindedir. Öğretmen, bu soruları katlı öğretim yöntemine uygun ve farklı öğrenme
        stillerine hitap edecek şekilde çeşitli sorular ekleyerek geliştirebilir.

        SF2’nin Ürün Aşaması
        Katlı öğretim uygulamasının değerlendirilmesinde, süreç değerlendirmesi esas alınmalıdır. Değerlendirme sürecinde
        "neden/niçin?" soruları sorulmalıdır. Görevlerin tamamlanması yanında öğrenmenin gerçekleşip gerçekleşmediği de
        önemlidir. Bu süreçte portfolyo ve rubrikler önemli bir role sahiptir. Öğrencilerin görev seçimleri, etkinlikler sırasındaki
        deneyimleri ve öğrendikleri konuları sözlü savunmaları değerlendirmenin bir parçasıdır. Sözlü savunma süreçleri, öğret-
        menin öğretim sürecinin etkililiği hakkında geri bildirim almasını sağlar ve ek öğretim etkinliklerine ihtiyaç olup olmadığını
        belirlemeye yardımcı olur.









                                                                                                         143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148