Page 139 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 139
Fizik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 23
TEMA: MADDE VE DOĞASI
Etkinliğe FİZ.11.3.1. Yarı iletkenlerin kullanım alanları ve önemi ile ilgili sorgulama yapabil-
Dönüştürülecek me
Öğrenme Çıktıları
FİZ.11.3.1.
a) Yarı iletkenleri tanımlar.
b) Yarı iletkenler hakkında sorular sorar.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri c) Yarı iletkenler hakkında bilgi toplar.
ç) Yarı iletkenlerle ilgili toplanan bilgilerin doğru olup olmadığını değerlendirir.
d) Yarı iletkenlerle ilgili toplanan bilgiler üzerinden yarı iletkenlerin kullanım alanla-
rı ve önemine yönelik çıkarım yapar.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin iletkenlik ve yalıtkanlık kavramlarını, bu kavramların hangi koşullarda
Temel Kabuller tanımlandığını bildiği kabul edilmektedir.
Öğrenci yarı iletkenleri tanımlamada zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Öğrenci yarı iletkenlerin kullanım alanlarını ve önemini öğrenmede zorluk yaşaya-
bilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Devre kartındaki yarı iletkenlerin yerlerini belirtmek için renkli işaretlemeler,
kabartmalar ya da farklı dokular kullanılabilir. Devre kartındaki görünümü sade-
leştirmek için transistör, diyot, LED, tristör gibi yarı iletkenler öğretmen tarafından
sınıfa getirilerek bunları, öğrencilerin ayrıntılı şekilde incelemeleri ve tanımaları
sağlanabilir.
İF2: Öğretmen, öğrencilere içerisinde özetler bulunan hazır bilgi kartları dağıtabilir.
İçerik
İF3: Yarı iletkenlerin yapısı ve görevleriyle ilgili öğretmen, sesli açıklamalar kay-
dederek işitsel destek sunabilir. Ayrıca konuyla ilgili içerisinde bilgi verici bir metin
olan infografikler sunularak görsel destek de sağlanabilir.
İF4: Öğrenciler için ipuçları verilerek derse aktif katılımları teşvik edilebilir.
İF5: Soru cümleleri sadeleştirilip konunun anlaşılırlığı artırılabilir. Çalışma kâğıdındaki
yazıların punto boyutu büyütülerek ve kalınlaştırılarak daha belirgin hale getirilebilir.
SF1: Derse başlamadan önce konuya, kutu yapma tekniği ile giriş yapılabilir. Bu
teknikte öğrenci, öncelikle büyük bir kâğıda bir kutu çizer ve ardından bu kutunun
içine daha küçük bir kutu çizer. Dıştaki kutuya “Yarı iletkenler hakkında ne biliyo-
Süreç rum?”, içteki kutuya “Yarı iletkenler hakkında ne bilmeliyim?” sorularını yazar. Son-
rasında bu sorulara cevap arar.
SF2: Ders, alternatif olarak katlı öğretim yöntemiyle işlenebilir. Uygulama örneği
aşağıda Ek 1’de sunulmuştur.
ÜF1: Öğrencilerin bireysel öğrenme hızlarına uygun olarak çalışma kâğıdında bu-
Ürün
lunan her bir soru için gridde yer alan kutucukların sayısı azaltılabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğrencilere net bir görüş sağlayabilmek için sınıfın aydınlatma koşulları
Ortamı Düzenlemeleri göz önünde bulundurularak ekran parlaklığı uygun şekilde ayarlanabilir.
139