Page 139 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 139

Fizik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 23


        TEMA: MADDE VE DOĞASI
         Etkinliğe             FİZ.11.3.1. Yarı iletkenlerin kullanım alanları ve önemi ile ilgili sorgulama yapabil-
         Dönüştürülecek        me
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.11.3.1.
                               a) Yarı iletkenleri tanımlar.
                               b) Yarı iletkenler hakkında sorular sorar.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       c) Yarı iletkenler hakkında bilgi toplar.
                               ç) Yarı iletkenlerle ilgili toplanan bilgilerin doğru olup olmadığını değerlendirir.
                               d) Yarı iletkenlerle ilgili toplanan bilgiler üzerinden yarı iletkenlerin kullanım alanla-
                               rı ve önemine yönelik çıkarım yapar.

         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin iletkenlik ve yalıtkanlık kavramlarını, bu kavramların hangi koşullarda
         Temel Kabuller        tanımlandığını bildiği kabul edilmektedir.

                               Öğrenci yarı iletkenleri tanımlamada zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Öğrenci yarı iletkenlerin kullanım alanlarını ve önemini öğrenmede zorluk yaşaya-
                               bilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Devre kartındaki yarı iletkenlerin yerlerini belirtmek için renkli işaretlemeler,
                               kabartmalar ya da farklı dokular kullanılabilir. Devre kartındaki görünümü sade-
                               leştirmek için transistör, diyot, LED, tristör gibi yarı iletkenler öğretmen tarafından
                               sınıfa  getirilerek  bunları,  öğrencilerin  ayrıntılı  şekilde  incelemeleri  ve  tanımaları
                               sağlanabilir.
                               İF2: Öğretmen, öğrencilere içerisinde özetler bulunan hazır bilgi kartları dağıtabilir.
         İçerik
                               İF3:  Yarı  iletkenlerin  yapısı  ve  görevleriyle  ilgili  öğretmen,  sesli  açıklamalar  kay-
                               dederek işitsel destek sunabilir. Ayrıca konuyla ilgili içerisinde bilgi verici bir metin
                               olan infografikler sunularak görsel destek de sağlanabilir.
                               İF4: Öğrenciler için ipuçları verilerek derse aktif katılımları teşvik edilebilir.
                               İF5: Soru cümleleri sadeleştirilip konunun anlaşılırlığı artırılabilir. Çalışma kâğıdındaki
                               yazıların punto boyutu büyütülerek ve kalınlaştırılarak daha belirgin hale getirilebilir.

                               SF1: Derse başlamadan önce konuya, kutu yapma tekniği ile giriş yapılabilir. Bu
                               teknikte öğrenci, öncelikle büyük bir kâğıda bir kutu çizer ve ardından bu kutunun
                               içine daha küçük bir kutu çizer. Dıştaki kutuya “Yarı iletkenler hakkında ne biliyo-
         Süreç                 rum?”, içteki kutuya  “Yarı iletkenler hakkında ne bilmeliyim?” sorularını yazar. Son-
                               rasında bu sorulara cevap arar.
                               SF2: Ders, alternatif olarak katlı öğretim yöntemiyle işlenebilir. Uygulama örneği
                               aşağıda Ek 1’de sunulmuştur.
                               ÜF1: Öğrencilerin bireysel öğrenme hızlarına uygun olarak çalışma kâğıdında bu-
         Ürün
                               lunan her bir soru için gridde yer alan kutucukların sayısı azaltılabilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğrencilere net bir görüş sağlayabilmek için sınıfın aydınlatma koşulları
         Ortamı Düzenlemeleri  göz önünde bulundurularak ekran parlaklığı uygun şekilde ayarlanabilir.


                                                                                                         139
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144