Page 136 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 136
Fizik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Kafeste Güvendeyim
Konu Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları
Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili bilgiye ulaşmak için
kullanacağı kaynakları belirleme
Belirlediği kaynağı kullanarak Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alan-
ları ile ilgili bilgileri bulma
Öğrenme Hedefleri
Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili ulaşılan bilgileri doğ-
rulama
Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili ulaşılan bilgileri kay-
detme
• Plastik kap
• Alüminyum folyo
Materyaller
• Telefon
• Etkileşimli tahta
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; deney, soru-cevap, probleme dayalı öğrenme, esnek gruplama, per-
formans ödevi gibi yöntem ve tekniklerden faydalanılmıştır.
Deney: A öğrencisi, bütün öğrencilerin görebileceği şekilde tahtaya çıkıp cep tele-
fonunu plastik bir kap içerisine yerleştirir ve kabın dışını alüminyum folyo ile tama-
men kaplar. Daha sonra B öğrencisi kendi telefonu ile A öğrencisini arar. Fakat A
öğrencisinin telefonu çalmamaktadır.
Soru-Cevap: Öğretmenin öğrencilere yönelttiği farklı sorularla öğrencilerin düşün-
meleri ve çıkarımlar yapmaları teşvik edilmiştir. Bu sayede öğrencilerin aktif katılı-
Etkinlik Açıklaması mı sağlanmış ve kavramları daha derinlemesine anlamaları hedeflenmiştir.
Probleme Dayalı Öğrenme: Öğrencilere, günlük yaşamda bireylerin karşılaştığı
güçlükler ve problemlerin nasıl çözüldüğü ile alakalı örneklerle Faraday kafesinin
kullanım alanları anlatılmıştır.
Esnek Gruplama: Öğrenciler, belirli konuları araştırmak ve bulgularını paylaşmak
için küçük gruplara ayrılmıştır.
Performans Görevi: Öğrencilere, günlük yaşamda Faraday kafesinin kullanım
alanlarını araştırmak ve kendi tasarımlarını oluşturmak üzere bir performans gö-
revi verilmiştir.
Öğretmen, önce idareyi derste cep telefonu ile etkinlik yapacağı hakkında
bilgilendirir. İki öğrenciden sınıfa cep telefonlarını getirmelerini ister. A öğrencisi,
bütün öğrencilerin görebileceği şekilde tahtaya çıkıp cep telefonunu plastik bir kap
içerisine yerleştirir ve kabın dışını alüminyum folyo ile tamamen kaplar (İF1). Daha
Uygulama Süreci sonra B öğrencisi kendi telefonu ile A öğrencisini arar. Fakat A öğrencisinin telefonu
çalmamaktadır.
Öğretmen, öğrencilere “Telefonun çalmamasında alüminyum folyonun işlevi
ne olabilir?” sorusunu yöneltir. İpucu olarak aynı durumun asansör içerisinde de
gerçekleştiği hatırlatılabilir.
136