Page 136 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 136

Fizik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Kafeste Güvendeyim
         Konu                  Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları
                               Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili bilgiye ulaşmak için
                               kullanacağı kaynakları belirleme
                               Belirlediği kaynağı kullanarak Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alan-
                               ları ile ilgili bilgileri bulma
         Öğrenme Hedefleri
                               Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili ulaşılan bilgileri doğ-
                               rulama
                               Faraday kafesi ve Faraday kafesinin kullanım alanları ile ilgili ulaşılan bilgileri kay-
                               detme
                                 •  Plastik kap
                                 •  Alüminyum folyo
         Materyaller
                                 •  Telefon

                                 •  Etkileşimli tahta
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; deney, soru-cevap, probleme dayalı öğrenme, esnek gruplama, per-
                               formans ödevi gibi yöntem ve tekniklerden faydalanılmıştır.
                               Deney: A öğrencisi, bütün öğrencilerin görebileceği şekilde tahtaya çıkıp cep tele-
                               fonunu plastik  bir kap içerisine yerleştirir ve kabın dışını alüminyum folyo ile tama-
                               men kaplar. Daha sonra B öğrencisi kendi telefonu ile A öğrencisini arar. Fakat A
                               öğrencisinin telefonu çalmamaktadır.

                               Soru-Cevap: Öğretmenin öğrencilere yönelttiği farklı sorularla öğrencilerin düşün-
                               meleri ve çıkarımlar yapmaları teşvik edilmiştir. Bu sayede öğrencilerin aktif katılı-
         Etkinlik Açıklaması   mı sağlanmış ve kavramları daha derinlemesine anlamaları hedeflenmiştir.
                               Probleme  Dayalı  Öğrenme:  Öğrencilere,  günlük  yaşamda  bireylerin  karşılaştığı
                               güçlükler ve problemlerin nasıl çözüldüğü ile alakalı örneklerle Faraday kafesinin
                               kullanım alanları anlatılmıştır.

                               Esnek Gruplama: Öğrenciler, belirli konuları araştırmak ve bulgularını paylaşmak
                               için küçük gruplara ayrılmıştır.

                               Performans  Görevi:  Öğrencilere,  günlük  yaşamda  Faraday  kafesinin  kullanım
                               alanlarını araştırmak ve kendi tasarımlarını oluşturmak üzere bir performans gö-
                               revi verilmiştir.
                               Öğretmen,  önce  idareyi  derste  cep  telefonu  ile  etkinlik  yapacağı  hakkında
                               bilgilendirir. İki öğrenciden sınıfa cep telefonlarını getirmelerini ister. A öğrencisi,
                               bütün öğrencilerin görebileceği şekilde tahtaya çıkıp cep telefonunu plastik  bir kap
                               içerisine yerleştirir ve kabın dışını alüminyum folyo ile tamamen kaplar (İF1). Daha
         Uygulama Süreci       sonra B öğrencisi kendi telefonu ile A öğrencisini arar. Fakat A öğrencisinin telefonu
                               çalmamaktadır.

                               Öğretmen,  öğrencilere  “Telefonun  çalmamasında  alüminyum  folyonun  işlevi
                               ne  olabilir?”  sorusunu  yöneltir.  İpucu  olarak  aynı  durumun  asansör  içerisinde  de
                               gerçekleştiği hatırlatılabilir.

    136
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141