Page 144 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 144

Fizik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 24


        TEMA: OPTİK
         Etkinliğe             FİZ.11.4.4. Küresel aynalarda görüntü oluşumu ile ilgili deney yapabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.11.4.4.
         Basamaklandırılmış    a) Küresel aynalarda görüntü oluşumu ile ilgili bir deney tasarlar.
         Bilgi Birimleri       b) Küresel aynalarda görüntü oluşumu ile ilgili tasarladığı deney düzeneğinden veri
                               toplayarak analiz eder.
                               Öğrencilerin fen bilimleri dersinde geçen ışın, ışık ve aydınlanma kavramlarını bildiği;
         Ön Koşul Beceriler/   düzlem ayna, küresel ayna ve mercekleri temel özelliklerine göre sınıflandırabildiği
         Temel Kabuller
                               ve yansıma, kırılma, odak noktası kavramlarını bildiği kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler küresel aynalarda görüntü oluşumunu analiz etmede zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrencilere küresel aynaların nasıl bir yapısı olduğunu hatırlatmak ve önce-
                               ki öğrenmelerini gözden geçirmelerini sağlamak üzere günlük hayatta karşılarına
                               çıkan çukur ve tümsek aynaların olduğu bir liste verilerek bu listeden gördükleri,
                               kullandıkları nesneleri işaretlemeleri söylenebilir.
                               İF2: Öğretmen derse getireceği küresel ayna modellerinin (yemek kaşığı, dikiz ay-
         İçerik
                               nası, makyaj aynası vb.) öğrenciler tarafından incelenmesini ve cisimlerin yansıma-
                               sının gözlemlenmesini sağlayarak kinestetik öğrenen öğrencilerin deneyimini arttı-
                               rabilir, somutlaştırmalarına yardımcı olabilir.
                               İF3: Özel ışınların özelliklerini hatırlatan kısa bir bilgi notu öğrencilerle paylaşıla-
                               bilir.
                               SF1: Bu etkinlikte ters yüz öğrenme tekniğinden yararlanılabilir. Simülasyonda bu-
                               lunan küresel aynalarla ilgili terimlerin anlamlarını içeren bir çalışma kağıdı öğret-
                               men tarafından önceden hazırlanıp, öğrencilere dağıtılabilir. Böylelikle öğrenciler
                               ders dışı ortamda, simülasyonda yer alan terimlerin anlamlarını öğrenmiş olarak
                               derse gelirler.
                               SF2: Öğrencilere, not almaları istenen özelliklerin neler olduğunu içeren bir tablo
                               verilerek doldurmaları istenebilir.

         Süreç                 SF3: Öğrencilerin  not  almalarını  kolaylaştırmak  için  düşün-eşleş-paylaş  yöntemi
                               kullanılabilir. Öğrencilerin sıra arkadaşlarıyla eşleşerek simülasyondaki görüntü-
                               nün özelliklerini değerlendirmeleri ve sonrasında not almaları sağlanabilir.

                               SF4:  Öğretmen tarafından Küpleme tekniği kullanılarak her bir yüzünde çukur ve
                               tümsek aynaların özellikleri ile ilgili   farklı zorluklarda   sorular yazan küpler hazır-
                               lanabilir. Bu sorularda; “Bir küresel aynanın çukur veya tümsek ayna olarak adlan-
                               dırılması aynanın hangi özelliğine göre yapılır?” (tanımlama), “Düzlem aynalardan
                               farkı nedir?” (karşılaştırma), “Günlük hayattaki kullanım alanları nelerdir?” (ilişki-
                               lendirme), “Çukur ve tümsek aynada gerçek/sanal görüntü oluşum şartları



    144
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149